Nike обяви, че ще ограничи зависимостта си от китайското производство за американския пазар в отговор на нарастващия митнически натиск от страна на САЩ. На този фон спадът на приходите на компанията за тримесечието е по-слаб от очакваното, което доведе до ръст на акциите с 11% в извънборсовата търговия.
Преместване на производството
В момента Китай представлява около 16% от вноса на обувки на Nike в САЩ. Компанията възнамерява да намали този дял до "висок едноцифрен процентен диапазон" до май 2026 година, съобщи главният финансов директор Матю Френд пред Reuters.
Причината за това решение са митата, въведени от администрацията на Доналд Тръмп, които могат да увеличат разходите на компанията с около 1 милиард долара.
По-ниски приходи, но над очакванията
Макар приходите на Nike за четвъртото фискално тримесечие да са намалели с 12% до 11,1 милиарда долара, това е с почти 3% по-малко от очаквания спад. За текущото тримесечие компанията отново прогнозира по-ниски печалби, но в рамките на "средни едноцифрени стойности".
Производителят на спортни стоки обяви, че ще оцени възможностите за намаляване на корпоративните разходи, както и че вече е предприел увеличения на цените в САЩ.
Въпреки това, компанията е отчела най-много загуби на китайския пазар - с 13% по-малко продажби за миналата година. На глобално ниво данните показват 44% спад в нетната печалба и 10% в продажбите.
Завръщане към спорта
Продуктовата стратегия на главния изпълнителен директор Елиът Хил за завръщане към спортните стоки дава резултат - категорията бягане бележи ръст на продажбите след ниските стойности в предишни тримесечия.
Компанията инвестира в нови модели като Pegasus и Vomero, като същевременно намалява производството на класически маратонки като Air Force 1.
Освен на трансформиране на продукта, Nike залага и на рекламата, като маркетинговите разходи са се увеличили с 15% на годишна база. Наскоро компанията организира събитие с участието на атлетката Фейт Кипиегон, която постави неофициален рекорд в бягане на една миля.
Nike е поредната компания, която преструктурира бизнеса си заради американските мита. Освен с това предизвикателство, тя трябва да се справи с конкуренцията и ограничаването на разходите от страна на домакинствата в САЩ.