В Opel обмислят намаляване на инвестициите в завода в Сарагоса, Испания, след като не се постигна споразумение със синдикатите за заплатите и условията на труд. 

Този ход ще застраши производството на следващото поколение на най-продавания модел на марката в това предприятие.

Концернът PSA Groupe, който придоби миналата година Opel от General Motors,твърди, че фабриката в Сарагоса е по-малко конкурентна от другите два завода в Испания поради по-високите заплати, по-малкото работни часове и по-ниската ефективност. 

Заводът в Сарагоса функционира от 1982 г. насам и произвежда компактния модел Corsa в продължение на десетилетия. В него работят близо 5300 души и през миналата година. производственият капацитет е бил натоварен до 80%, когато са произведени общо 382 250 автомобила. 

Производството на Corsa може да бъде преместено в друг завод, ако не може да бъде постигнато споразумение, заяви говорител на Opel в Испания. "Ще има инвестиции, само ако заводът е печеливш, но заводът на Opel е в неблагоприятно положение в сравнение с други заводи в Испания", заяви той в четвъртък, цитиран от europe.autonews.com. 

След месеци на преговори със синдикатите, целящи да повишат конкурентоспособността на завода, не можа да се постигне споразумение, подчерта говорителят. 

В Сарагоса, освен Corsa, се сглобяват моделите Adam, Crossland X и Mokka. Corsa се произвежда и в Айзенах, Германия. 

Регионалното правителство на испанската провинция заяви, че настоява за спешна среща с шефовете на Opel, за да прецени ситуацията. 

През ноември европейските продажби на Corsa паднаха с 11% до 220 159, сочат данните на компанията за икономически анализи JATO Dynamics.

Подобно на Opel, се случват и нещата и с посетримата марка Vauxhall, където PSA ще съкрати работните места в завода в Елесър Порт, Англия, който произвежда компактния Astra, за да подобри конкурентоспособността си.

Главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес заяви през септември, че фабриките на PSA изглежда са по-продуктивни от тези на Opel / Vauxhall.