Пандемията и ръстът на е-търговията донесоха недостиг не само на контейнери за пренос на стоките, но и на по-малките гофрирани кашони, пише The Wall Street Journal.

През 2020 г. американските компании са произвели почти 38 хил. кв. м от нужния тип картон, сочат данните на Fibre Box Association. Или достатъчно да бъде покрита една трета от площта на страна като България. Това е ръст от 3,4% спрямо предходната година.

Но дори и това количество се оказва недостатъчно. Производителите първо повишиха цените през есента на 2020 г. до рекорден връх, а наскоро отново ги увеличиха. Поскъпването им увеличава предизвикателствата във веригите за доставки, с които бизнесът трябва да се справи.

Джон Морган, производител на мебели, вече е изправен пред рекордни цени на дървесината, недостиг на контейнери и повишаващи се разходи за транспорт. Сега неговата Green Forest Cabinetry трябва да плаща с 22% повече за кашони спрямо година по-рано. А доставчикът му го е предупредил, че цените ще продължават да растат.

"Търсенето на кашони се срина през първите два месеца на пандемията, но през април се завърна", казва Адам Джоузефсън, анализатор в KeyBanc Capital Markets. Причините се крият в ръста на е-търговията и желанието на хората, затворени вкъщи, да правят подобрения по домовете си. Разходите на домакинствата се прехвърлиха от услуги към стоки като домашни уреди и мебели.

Джим Фиш, главен изпълнителен директор на Waste Management, посочва, че електронната търговия ще подпомогне бизнеса с рециклиране на компанията. Той посочва, че когато физически магазин като Best Buy поръча 25 bluetooth говорителя, те идват в един кашон. Но когато се продават през Amazon, те се доставят в отделни кашони.

Самите производители на кашони са изправени пред повишение на цените на целулозата и нужните химикали. През есента те повишиха цените на един тон картон с $50 до $765. По-рано тази година те го направиха отново, като някои искат $60 повече, други $70.

Очаква се през 2021 г. търсенето да продължи да расте, макар и не с такъв темп както през 2020 г. Заради това производителите увеличата капацитета, често за сметката на производство на хартия.

Кашата в световната търговия бе огромна и преди закъсалия кораб

Кашата в световната търговия бе огромна и преди закъсалия кораб

Много скоро цените в магазина могат да тръгнат нагоре заради проблемите във веригите за доставки