Туризмът в Испания и Великобритания през тази година ще доведе до скок на покупките на луксозни стоки, твърди консултантската компания Bain & Co, цитирана от Bloomberg. Тя прогнозира и ръст на пазара в Китай.
Продажбите на стоки като дизайнерски чанти и бижута ще се повиши с между 2 и 4% до 259 милиарда евро. За Европа този ръстът ще е меду 7 и 9%, а в Поднебесната империя - между 6 и 8%.
Марки като Burberry и Prada откриха, че е трудно да запазят нивата на продажбите си през 2016 г., след като пазарът в Китай забави темпо, а туризмът в Европа пострада след терористичните атаки.
Въпреки това в първото тримесечие на годината LVMH и собственикът на Gucci - Kering, записаха ръст на продажбите, които надминаха очакванията.
И все пак положението не е розово пред всички фирми. "Потребителите искат повече иновации и креативност", казва Кладуия Д"Апризио от Bain & Co. "Виждаме все по-голяма пропаст между печелившите и губещите компании заради различната възможност на брандовете да разберат по какъв начин се променят потребителите", допълни тя.