Британската марка Burberry обяви сериозно „прекрояване” на бизнеса си. С промените компанията ще се опита да отговори на буксуващия в последните месеци пазар на луксозни стоки.

Брандът планира на намали с 100 милиона паунда или 144 милиона долара годишните си разходи. Заедно с това лидерът в модния бизнес ще инвестира 10 милиона паунда тази година и по 25 милиона паунда през всяка следваща, за да подсили продажбите си на дребно, особено тези в интернет.

От Burberry посочват, че промените са били предприети заради лошите резултати за миналата година, когато пазарът на луксозни стоки претърпя срив, пише Business Insider.

Изчисленията показват, че приходите на компанията са с 1% надолу до 2,5 милиарда паунда. Печалбата преди облагане с данъци и такси е била 7% по-малка до 415 милиона долара.

Пазарът на луксозни стоки растеше с около 7 на сто през годините от 2010 г. насам най-вече заради нарасналото търсене от страна на китайските потребители.

От Burberry обаче предупреждават, че през тази година тенденцията ще е обратна. Самите те отчитат спад на продажбите си в Хонконг от 9 на сто, които представляват 9% от глобалните продажби на марката.