Преминаването от конвенционални цигари към бездимни продукти може да доведе до предотвратяването на смъртта на около 100 хил. души, ако промяната бъде осъществена от 15% от пушачите в страната, показва модел на Philip Morris International. Ако всички потребители преминат на такива, в рамките на две десетилетия смъртността ще се понижи с до 780 хил. души, посочи на пресконференция глобалният директор по научните въпроси на компанията д-р Жизел Бейкър.
Моделът на компанията се базира на епидемиологичните данни в страната, обхващащи период от почти 20 години между 1990 и 2009 г. Д-р Бейкър посочи, че спирането на консумацията на тютюневите продукти би довела до най-добри резултати, измерени през призмата на спасените животи, като в този случай биха оцелели 935 хил. души.
Все пак тя посочи, че резултатите от ново шестмесечно проучване показват, че здравни показатели, свързани с развитието на свързани с тютюнопушенето заболявания, при преминаване към консумация на бездимни продукти показват поведение, каквото се наблюдава и при спирането на конвенционалните цигари. А разликата между бездимните продукти и електронните цигари е, че в първия случай има пълен контрол върху качеството на продукта - нещо, което откриват и от Агенцията за контрола върху храните и лекарствата на САЩ, посочи д-р Бейкър.
Всъщност регулаторът дори е посочил, че Philip Morris International трябва да отстранят предупреждението, че от продукта IQOS, който получи разрешение за продажба в САЩ в края на април, трябва да бъде премахнато предупреждението за излагане на потребителите на въглероден моноксид. Самите резултати от изследванията на агенцията са показали, че той съдържа значително по-малко токсични вещества, а токсичните вещества са в много по-ниски концентрации, въпреки че по думите на д-р Бейкър количеството никотин е съпоставимо с конвенционалните цигари.
Това е умишлено, защото целта е потребителите на IQOS да получат съпоставимо усещане с цигарите. Целта е след като те веднъж преминат към бездимен продукт да се задържат на него, а не да се върнат към значително по-вредните конвенционални алтернативи. Разбира се, продуктът не се маркетира на непушачи и младежи, тъй като от Philip Morris International предпочитат да не привличат нови консуматори на потенциално вреден пазар, а да опазят здравето на вече съществуващите потребители.