Преминаването от конвенционални цигари към бездимни продукти може да доведе до предотвратяването на смъртта на около 100 хил. души, ако промяната бъде осъществена от 15% от пушачите в страната, показва модел на Philip Morris International. Ако всички потребители преминат на такива, в рамките на две десетилетия смъртността ще се понижи с до 780 хил. души, посочи на пресконференция глобалният директор по научните въпроси на компанията д-р Жизел Бейкър.

Моделът на компанията се базира на епидемиологичните данни в страната, обхващащи период от почти 20 години между 1990 и 2009 г. Д-р Бейкър посочи, че спирането на консумацията на тютюневите продукти би довела до най-добри резултати, измерени през призмата на спасените животи, като в този случай биха оцелели 935 хил. души.

Все пак тя посочи, че резултатите от ново шестмесечно проучване показват, че здравни показатели, свързани с развитието на свързани с тютюнопушенето заболявания, при преминаване към консумация на бездимни продукти показват поведение, каквото се наблюдава и при спирането на конвенционалните цигари. А разликата между бездимните продукти и електронните цигари е, че в първия случай има пълен контрол върху качеството на продукта - нещо, което откриват и от Агенцията за контрола върху храните и лекарствата на САЩ, посочи д-р Бейкър.

14 от всеки 100 долара приходи на Philip Morris вече са от IQOS

14 от всеки 100 долара приходи на Philip Morris вече са от IQOS

Компанията планира да увеличи този дял до 42% в следващите шест години

Всъщност регулаторът дори е посочил, че Philip Morris International трябва да отстранят предупреждението, че от продукта IQOS, който получи разрешение за продажба в САЩ в края на април, трябва да бъде премахнато предупреждението за излагане на потребителите на въглероден моноксид. Самите резултати от изследванията на агенцията са показали, че той съдържа значително по-малко токсични вещества, а токсичните вещества са в много по-ниски концентрации, въпреки че по думите на д-р Бейкър количеството никотин е съпоставимо с конвенционалните цигари.

Това е умишлено, защото целта е потребителите на IQOS да получат съпоставимо усещане с цигарите. Целта е след като те веднъж преминат към бездимен продукт да се задържат на него, а не да се върнат към значително по-вредните конвенционални алтернативи. Разбира се, продуктът не се маркетира на непушачи и младежи, тъй като от Philip Morris International предпочитат да не привличат нови консуматори на потенциално вреден пазар, а да опазят здравето на вече съществуващите потребители.

Philip Morris пуска IQOS 3 DUO

Philip Morris пуска IQOS 3 DUO

Устройството вече дава възможност за две последователни употреби без презареждане