Чистата печалба на най-големия в света производител на спортни стоки - американската компания Nike Inc, през периода септември - ноември се е увеличила с 10 процента. Тя е достигнала до $847 милиона или по $0,52 на акция, в сравнение със $767 милиона, или по $0,46 на акция година по-рано, се посочва в прессъобщението на Nike.
Експертите, анкетирани от FactSet, прогнозираха доста по ниски нива на резултатите по този показател.
Приходите на компанията са се повишили за периода до $9,37 млрд. c спрямо тези от година по-рано - $8,55 млрд. при средна прогноза за оборот в размер около $9,17 милиарда. Рентабилността се е увеличила с 80 базисни пункта, до 43,8%.
Продажбите на Nike на пазар в Северна Америка, където компанията получава "лъвския пай" от оборота си, през това второ тримесечие на финансовата година са подскочили с на 9%, до $3,78 млрд.
В Китай продажбите на Nike за трите месеца са "излетели" нагоре с 26%, до $1,54 милиарда.
В региона, обединяващ Европа, Близкия изток и Африка, продажбите растат с 8%, до $2,3 млрд., а в Азиатско-тихоокеанския регион и Латинска Америка приходите на компания са се увеличили с 2%, до $1,3 милиарда.
Продажбите на спортни обувки с марката Nike в света за отчетното тримесечие са се покачил с 11% на годишна база, до $5,565 млрд., на облекло - с 10%, до $3,05 милиарда. Спадат продажбите на спортни уреди - с 1%, до $323 милиона.
Акциите на Nike в хода на електронната търговия в петък поскъпват със 7,9%, а от началото на годината капитализацията на компанията е нараснала с 8%, до $110,5 милиарда.