Музикантът и предприемач Jay-Z е решил да се намеси на един многообещаващ нов пазар - на т.нар. streaming музика. По последни пазарни данни именно директното слушане на музика през интернет, каквото на практика представлява стриймингът, е надминало по продажби стандартните дискове.

Като всеки растящ пазар и този си има лидер - европейската компания Spotify, която държи най-голям дял от него. Друг сериозен играч в дигиталната музика е и Apple с неговия Beats Music, който компанията купи от друг музикант - Dr. Dre.

Jaz-Z обаче смята, че може да победи тези две компании със свой собствен продукт - Tidal, разказва агенция Bloomberg.

Той е част от шведската компания Aspiro, която музикантът купи през януари за 56 млн. долара. Tidal не предлага безплатно слушане на музика, както Spotify, а само срещу абонамент - 9.99 долара за стандартно качество на звука и 19.99 долара за високо.

Стратегията на компанията обаче включва нещо много по-важно. Той събира водещи музикални артисти, които да бъдат част от новия му бизнес - като партньори или съсобственици. Сред тях Алиша Кийс, Дафт Пънк, Ники Минаж и други. „Нашата цел е проста: искаме да създадем по-добра услуга и по-добро преживяване за двете страни - фенове и музиканти", казва Кийс.

Тя я нарича „първата в света платформа за музика и забавление, собственост на самите артисти". Тук е мястото да припомним, че конкурентът Spotify, както и други, има друг подход - той купува пакети с музикалните права, докато идеята на Jay-Z e по-скоро да свърже музикантите директно с феновете.

Ако идеята му проработи, музикантът може са отхапе сериозна част от един пазар за близо 800 млн. долара, колкото са генерираните приходи за музикалната индустрия от streaming потреблението.

Към момента Tidal има 25 милиона песни и 75 000 видеа. Някои от тях на артисти като Тейлър Суифт, които публично (и правно) забраниха на водача в сектора Spotify да предлага тяхното творчество.