Оперативната загуба на Revolut, един от най-големите европейски стартъпи, се удвоява до £201 млн. ($280 млн.; €245 млн.) през 2020 г., предава Bloomberg. По-голямата загуба се дължи на увеличаващите се разходи на компанията, която продължава да разширява експанзията си по света.
Административните разходи на финтех компанията, съоснована от Николай Сторонски, се покачват до £266 млн., при £125 млн. през 2019 г., според последния отчет. От тях £170 млн. са разходи за персонала, почти трикратно увеличение спрямо предходната година.
"Искаме да продължим да инвестираме в растеж", заяви Сторонски, който и е главен изпълнителен директор.
Коригираните приходи се покачват с 57% до £261 млн. Към края на миналата година Revolut има 14,5 млн. ритейл потребители, ръст от 45%. Бизнес клиентите се удвояват до малко над половин милион.
Настоящата година започва добре, отчете още новоназначеният главен изпълнителен директор Мико Саловаара. Приходите растат с над 130% през първото тримесечие.
Стартъпът, оценен на $5,5 млрд., ще се опита да набере още средства през следващите месеци, заяви още Сторонски без да дава повече подробности. По-рано Sky News съощи, че Revolut се подготвя за пореден инвестиционен рунд, който може да я оцени на над $10 мрлд.
Сторонски съобщи още, че компанията работи по експанзията си, която може да включва Латинска Америка, Филипините, Индонезия, Южна Корея и Индия. В някои от тези държави това може да стане чрез придобивания, което ще ускори получаването на банков лиценз.
Засега Revolut няма планове да стане публична компания, казва още Сторонски.