Френският фармацевтичен гигант Sanofi понесе 15% спад в цената на акциите си, след като обяви, че се готви да отдели потребителския си бизнес и да пренасочи допълнителни средства за разработката на иновативни лекарства, предаде "Ройтерс".
Компанията изостави и целта си за 32-процентов марж на печалбата за 2025 г., като я замени с "дългосрочна рентабилност". Пазарът реагира подобаващо и акциите на Sanofi се оказаха на най-ниското си ниво от 8 месеца насам.
Потребителският бизнес и иновативните терапии
От официалното съобщение на Sanofi става ясно, че потребителският бизнес вероятно ще бъде прехвърлен към ново дружество, регистрирано във Франция, което ще бъде листнато на борсите.
Това няма да се случи преди последната четвърт на 2024 г., като целта ще е максимално добър резултат за акционерите.
На този фон, ще се инвестират повече средства в разработката на имунологични и противовъзпалителни лекарства. Именно затова и се променят очакваните резултати на компанията по отношение на печалбата.
Според изпълнителния директор Пол Хъдсън бизнесът с иновативни лекарства се е развил до степен скоро да може да се развива стабилно без по-лесно прогнозируемите парични потоци от потребителските продукти.
Въпреки това, някои анализатори са скептични, като отбелязват, че продуктивността на Sanofi в научната област традиционно не е висока, а очакваните вложения имат наистина сериозен ефект върху финансовите резултати.