Испанската марка SEAT реализира през 2018 г. продажбите на 517 600 автомобила, което е с 10,5% повече в сравнение с 2017 г. (468 400 ед.). Този резултат е рекорден в 68-годишната история на SEAT и надхвърля предишния най-добър показател от 2000 г. (514 800 коли).
Компанията постига шеста поредна година растеж на продажбите, премивайки през безпрецедентен положителен период, се посочва на сайта на испанския производител. От 2012 година насам те се подобряват с 60 на сто.
Историческият рекорд на продажбите на SEAT се дължи на двуцифрен ръст в петте основни европейски пазара. Германия е водеща с 114 200 продадени превозни средства (+11.8%), като марката подобри най-доброто си постижение на този пазар втора поредна година. Постиженията на SEAT в Испания остават стабилни, като доставките нараснаха с 13,2% до 107 800 единици, което изкачи производителя до лидерска позиция на собствения си пазар.
Обединеното кралство, като трети най-голям пазар на SEAT, също допринесе за добрите резултати, след ръст от 12% до 62 900 продадени коли. Подемът е още по осезаем във Франция - ръст от 31,3% и реализирани 31 800 автомобила. В Италия продажбите на испанската марка се подобряват с 10,9% в сравнение с 2017 г., за да достигнат общ обем от 20 000 автомобила през 2018 година.
От SEAT обръщат внимание върху сериозното пазарното представяне на изцяло новата си Arona през изминалата година, продажбите на която са достигнали ниво от 98 900 единици, отреждайки на малкия SUV третата позиция по продажби на марката.
Най-продаваните модели на SEAT през 2018 година са били Leon със 158 300 реализирани единици и Ibiza с продадени 136 100 коли. На четвърто място се подрежда Ateca със 78 200 единици.
Новосъздадената марка Cupra отчита ръст в реализацията от 40% до ниво от 14 300 автомобила.
"Продажбеният рекорд е атестация за успеха на нашата стратегия и на моделите в нашата продуктова офанзива, която стартирахме през 2016 година. Записахме двуцифрено процентно повишение за втора поредна година, което не се среща често в автомобилната индустрия ", коментира Лука де Мео, президент на SEAT.