След продължителен период на загуба на китайския пазар платформата за споделено пътуване Uber реши да продаде бизнеса си в страната на местния конкурент Didi Chuxing. Сега обаче най-скъпият старт-ъп е изправен пред ново предизвикателство в Азия.

"След като загуби Китай, Uber не боже да загуби още един пазар в региона заради местен играч", казва Джаспал Синг, който е партньор в консултантската компания Valoriser.

"Американската компания ще бъде отчаяна след завършване на продажбата на Uber China. В Индия обаче тя има възможност за експанзия", смята Нейл Шах, който е директор на Counterpoint Technology Market Research.

Uber и Didi направиха първата стъпка към сливането си в Китай

Uber вече е Didi. Поне в Китай

Приложението за споделени превози вече е достъпно само на мандарин в страната

А залогът в страната е голям. Пазарът на таксита в Индия се изчислява на около 13 милиарда долара, като се очаква той да се разрасне до 36 милиарда долара през 2020 година. В същото време делът на компаниите, предлагащи същите услуги на споделено пътуване като американския старт-ъп, е едва 1%.

Потенциалът обаче е сериозен, като все повече индийци се обръщат към смартфоните и технологичните иновации. В момента активните потребители са мобилни устройства са 250 милиона души, но се очаква те да се увеличат двойно в следващите две години, пише CNBC.

"Индия е нашият най-голям пазар извън САЩ и обединението с Didi ще освободи ресурси за по-сериозно фокусиране върху бизнеса ни там", смята президентът на Uber за страната Амит Джайн.

Американската компания оперира в Индия от три години, като от близо 13% през 2014 година, днес тя държи над 30% от пазара по брой превози. Въпреки успеха там обаче Uber все още се намира след местната платформа за споделени превози Ola, която контролира близо 50% от пазара.

"Ola и Uber са два огромни играча в Индия и те растат с бясна скорост", казва Шах.

Индийската компания оперира в над 100 града в азиатската държава в сравнение с 29 на американския й конкурент.