Износът на швейцарски часовници е нараснал с 25% през февруари, предава Bloomberg. Това се случва благодарение на пазара на САЩ, коментират експерти. Именно американските купувачи са тези, които продължават да тласкат нагоре възстановяването на търсенето на скъпи часовници, намаляло значително по време на пандемията.

САЩ остават основен пазар с 15% от общия износ на швейцарски часовници. Само през февруари тази година износът отвъд океана е нараснал с 33%. Следва Китай с 12%.

Износът на швейцарски часовници расте с 12,5% през октомври

Износът на швейцарски часовници расте с 12,5% през октомври

За януари-октомври той се увеличава с 36,% спрямо 2020-а и с 1,4% към предкризисната 2019 г.

Общият износ е оценен на 2 милиарда франка или 2,1 милиарда щатски долара, посочват от Федерацията на индустрията за швейцарски часовници.

Американските потребители, които са спестили средства по време на пандемията, са основният двигател на възстановяването на пазара, коментират експерти. Според техните прогнози през следващите месеци износът за Америка ще се увеличи още.

В САЩ най-много са се увеличили продажбите на ръчни часовници на цени от над 3000 швейцарски франка. Следват тези, които струват между 500 и 3000 франка. По-бюджетните, които са на цени от под 500 франка са на трето място.

Индийски и китайски марки са лидери сред евтините смарт часовници

Индийски и китайски марки са лидери сред евтините смарт часовници

10% ръст в продажбите на носимите електронни устройства