Повечето SUV-та Model X на Tesla, произведени преди 2016 г., ще бъдат вкарани в сервизите заради проблеми с електрическия усилвател на волана, предаде Business Insider. Мярката ще обхване над 15 хил. автомобила от тази марка.

"Наблюдаваме прекомерна корозия по болтовете, с които е захваната кормилната рейка в засегнатите автомобили", посочват от компанията на сайта си. Този проблем се забелязва най-вече при представители на Model X, които са карани в студените части на САЩ и където през зимата улиците се обработват със соли и други агресивни субстанции против пързаляне.

Гравитацията застигна Tesla: акциите се сринаха със 17%

Гравитацията застигна Tesla: акциите се сринаха със 17%

Коронавирусът забавя доставките в Китай. Мъск загуби $5,9 милиарда

Собствениците на засегнатите Model X не са длъжни да ги закарат веднага в сервизите, но Tesla все пак ще ги поправи безплатно. В дългосрочен план, ръждата по болтовете на рейката довежда до загуба на силовото ѝ подпомагане, което прави возилото по-трудно управляемо. От Tesla все пак посочват, че това не води до пълна загуба на способността му да завива.

Това не е първият модел, засегнат от същия проблем. Още през 2018 г. седанът Model S беше привикан за отстраняване на ръжда по рейката. В момента компанията е посочила четири проблема с колите си, които трябва да бъдат отстранени гаранционно, включително проверка на механизмите на предпазните колани, осъвременяване на сигурността при Model S и проблеми с адаптерите на кабелите за зареждане.

Неочакваният проблем, който може да "спъне" Tesla в изграждането на завода ѝ в Европа

Неочакваният проблем, който може да "спъне" Tesla в изграждането на завода ѝ в Европа

Компанията има краен срок да започне строежа до средата на март. Или проектът ще се забави доста

Model X e най-скъпият модел в портфолиото на Tesla. Базисната цена на SUV-то е 84,9 хил. долара, а характерно за него е вертикалното отваряне на вратите.