Компанията за кредитни карти и плащания призовава ресторантите да спрат да приемат пари в брой с новото си предизвикателство Visa Cashless, което идва с награда от 10 000 долара.
Джак Форстел, ръководителят на глобалните търговски решения във Visa, каза в изявление: "във Visa вярваме, че можете да сте навсякъде, където искате да сте и че трябва да бъде лесно да плащате и да ви бъде плащано по повече начини от преди, независимо дали е с телефон, карта, преносимо или друго устройство. "
"Със 70% от света, или повече от 5 милиарда души, свързани чрез мобилни устройства до 2020-та година, имаме невероятната възможност да обучим търговците и потребителите относно резултатността на това да не използваш пари в брой."
За целта Visa ще използва процес на кандидатстване, за да избере 50 малки фирми заети в хранителните услуги в САЩ. Те ще получат около 10 000 долара, за да подобрят платежната си инфраструктура, така че да приемат плащания с карта и мобилни устройства. В замяна, търговците трябва да се ангажират да ограничат или премахнат плащанията в брой.
Подобен ход от страна на Visa показва, че от компанията виждат парите в брой като най-големия си конкурент, пише Business Insider. Visa е безспорен лидер на пазара на картовите разплащания в САЩ с обработени 59% от обема на транзакциите през миналата година. Това е двойно повече от MasterCard.
Въпреки това, ползването на пари в брой, което представляват 32% от транзакциите през 2015-та година, не е на изчезване. Според Visa, то е нараснало в световен мащаб през 2016-та година и макар че не е толкова разпространено колкото плащането с карта в САЩ, е достатъчно съществено, за да дърпа от потенциалния оборот на Visa.
Това е водещата причина компанията да се прицелва в сектори с голямо ползване на пари в брой като хранителния бизнес, и да търси начин да промени навиците с предложенията си.
Плащането изцяло без пари в брой обаче, идва с притеснението, че хората с нисък доход, които са по-склонни да разчитат на пари в брой са изключени като клиенти.
Специално в този проект, Visa се фокусира върху собствениците на малък бизнес в САЩ. Звучи като лесен начин за малка фирма да спечели 10 000 долара, освен, ако клиентите й не плащат в кеш всеки ден, пишат от Mashable.