Най-големият автомобилен производител в Европа – Volkswagen, отчете спад в пазарния си дял за осми пореден месец след разразяването на скандала с вредните емисии през миналата година.
Според данните на Европейската асоциация на автомобилните производители (EAMA) делът на компанията за месеците между януари и април е намалял до 23,9% от 24,9% за същия период на 2015 г. За последен път той е бил под 24 на сто през 2011 г.
Само през април пазарният дял е намалял до 25,4 % от 26,2% за предходната година.
Независимо от сътресенията в компанията, тя все още продава повече автомобили от другите два най-големи производителя на европейския пазар - Peugeot Citroen и Renault Group.
Германската корпорация е продала общо 334 514 коли през април тази година, което е с 5,3% повече от същия месец на 2015 г. За първи път от няколко месеца статистиката отчита само растеж при всички марки от групата на Volkswagen.
Най-голям ръст от 13,2 на сто има на продадените возила Porsche – до 7882 броя. Най-малък е при Seat – 2,2 на сто до 29 974 броя.
Конкурентните на германския производител Peugeot Citroen и Renault Group през април са продали съответно 136 098 и 133 259 автомобила. Ръстът в сравнение с миналата година при първият е 5,6 на сто, а при вторият – 5,3 на сто.
Между десетте най-големи автомобилни компании в Европа, най-успешен се оказва април за Daimler. Регистрираните нови возила на компанията са се увеличили с 21,6% за миналия месец и с 15,2% за първите четири месеца на годината. Марката Mercedes отчита огромен скок с 23,4 на сто до 72 839 продадени коли.
И все пак Daimler остава зад прекия си конкурент на пазара на луксозни автомобили – BMW, който е продал с близо 4000 повече возила през април.