От платформата за работа Zoom публикуваха прогнозни данни за рейтинга и приходите си за третото тримесечие на годината. Според тях търсенето на услугата за видеоконференции, която във време на пандемия отбеляза огромен бум, намалява. В същото време акциите на компанията се сринаха с 11%.
Приходите на Zoom за третото тримесечие на 2021-а година са между 1,015 милиарда долара и $1,020 милиарда, според данните на Refinitiv. Това показва ръст от едва 31,2% в сравнение с година по-рано и многократните темпове на растеж, когато кризата, причинена от Covid-19 превърна платформата в световен лидер на работата и обучението от дистанция.
"Очаквахме този спад към края на годината, но това се случи по-бързо от предвиденото", коментира главният финансов директор на компанията Кели Стекелбърг.
Zoom е изправена пред голям натиск тази година, тъй като благодарение на масовите ваксинации повечето училищата в света ще отворят отново за новата учебна година и не малко компании ще върнат част от служителите си в офисите - поне за някои от работните дни през седмицата.
От Zoom очакват спад на приходите най-вече заради техни клиенти-компании, които са с 10 или по-малко служители. Това са предимно малки и средни предприятия, които плащат месечна такса.
Според прогнозите, печалбата на компанията за третото тримесечие на тази година ще е между 1,07 и 1,08 щатски долара на акция, в сравнение с очакванията от $1,09 на акция.
Много е възможно от Zoom да се опитат да спрат забавянето на растежа, като започнат агресивно харчене за разширяване на своята платформа, както и на Zoom Phone - облачният продукт за бизнес.
Наскоро Zoom обяви изкупуването на производителя на софтуер за кол-центрове Five9 за 14,7 милиарда долара в най-голямата си сделка до момента. Дали обаче скоро компанията ще започне да губи стотици милиони или дори милиарди долари със същото темпо, с което ги печелеше през миналата година все още е въпрос на спекулации.