Дейвид Бекъм дълги години беше една от най-големите звезди на европейския и световен футбол. Легенда на Манчестър Юнайтед, звезда в Реал Мадрид, ЛА Галакси, Милан и ПСЖ, капитан на английския национален отбор, изиграл над 100 мача за страната си.

Но освен футболна легенда той е и имиджова икона, рекламно лице на някои от най-големите световни брандове - от Adidas до Samsung. Бекъм участва в множество доходоносни сделки, които са от полза както за него, така и за компаниите, които представлява.

Снимка 321003

Източник: adidas.com

Но когато го попитат колко струва "марката Бекъм", бившият футболист не може да отговори. "Нямам представа. Това, с което се гордея, е че я превърнахме в успешен бизнес", отчита Бекъм.

По думите му успешното преминаване от футбола към бизнеса зависи от това дали имаш подходящото обкръжение - правилните приятели, здраво семейство и правилните бизнес партньори.

Снимка 325563

Източник: K&C

"Това ми помогна да се превърна от футболист в бизнесмен - нещо, от което се вълнувам и с което съм много горд. Не бих могъл да му поставя цена. Нека някой друг да реши каква да бъде тя", обяснява англичанинът.

Стойността на Бекъм

Снимка 325568

Източник: Getty Images

Но експертите имат отговор на въпроса. Според тях Бекъм трябва да печели 100 млн. паунда (133 млн. долара) годишно от бизнес сделки.

"Трябва да печели от 50 до 100 млн. паунда годишно под формата на рекламни права, дялов капитал и хонорари. Но трябва да бъде там, където е нужно и да прави каквото е необходимо", посочва Ричард Томпсън, председател на агенцията за таланти M&C Saatchi Merlin.

Снимка 325566

Източник: Getty Images

Томпсън добави, че дяловото участие - или собствеността в някоя компания - е мястото, където се намират сериозните пари. Той даде за пример придобиването на марката Beats на рапъра Доктор Дре от Apple за 3 млрд. долара през 2014 г.

"За да стигнете до суперлигата на богатството, трябва Apple да дойде и да купи вашата марка или продукт за 500 млн. или 1 млрд. долара. Едва тогава наистина сте постигнали тази цел. Мисля, че това трябва да бъде следващата фаза за марката Дейвид Бекъм. В момента той е на върха и трябва да го направи точно сега", съветва експертът.

Застрахователен договор

Снимка 325560

Източник: Getty Images

Една от последните сделки на Бекъм е със застрахователната група от Хонконг AIA, която го направи свой посланик. Целта му е популяризира кампанията "Каква е твоята причина", насърчаваща хората да живеят по-здравословно. Бившият футболист е избран, защото е човек, известен с добрата грижа за тялото си, заяви пред CNBC маркетинговият директор на AIA Стюарт Спенсър.

"Дейвид е невероятно "превозно средство", великият партньор, който да покаже физически каква може да бъде силата на застраховката, как оформя и променя поведението. Докато Азия става по-богата, тя не става по-здрава. Така че се опитваме да променим диалога, да накараме хората да се съсредоточат върху здравето и благосъстоянието", казва Спенсър.

Снимка 325559

Източник: AIA

Застрахователните компании печелят от по-здравите клиенти, които е по-малко вероятно да предявят големи искове.

"Толкова голяма част от индустрията се е фокусирала върху края на живота: вие умирате, ние плащаме. Опитваме се да обърнем това наобратно и да кажем: искаме да имаме "клиентско пътуване" през целия живот на клиента. Искаме да насърчим нашите клиенти да се грижат по-добре за себе си", обяснява застрахователят.

Снимка 325565

Източник: AIA

"Това е победа за клиента, това е победа за AIA и в крайна сметка е победа за обществото, тъй като днес в Азиатско-тихоокеанския регион сме свидетели на тревожно повишаване на т.нар. заболявания на начина на живот", казва Спенсър.

А Дейвид Бекъм? Той продължава да е здрав и да просперира.