Германската компания за спортно облекло Adidas отчете разочароващи продажби за второто тримесечие, но успокои, че очаква възстановяване през второто полугодие, след като успя да овладее спада в Европа и постигна съживяване на закъсалия бранд Reebok.
Акциите на компанията паднаха с 2,3 процента след ралито от последните седмици. То се основаваше на надежди, че компанията ще повиши прогнозата си за годината, особено след като конкурентната Puma го направи.
Продажбите за второто тримесечие нарастват с 4% до 5,51 млрд. евро (6,18 милиарда долара), съвсем малко под прогнозите на анализаторите за 5,54 млрд. евро. Компанията отбеляза силен спад в търсенето на футболни стоки година след Световното първенство.
Още през март Adidas предупреди, че проблеми във веригата ѝ за доставки ще намалят растежа на приходите през първото полугодие. След като те бяха решени, главният изпълнителен директор Каспер Рорстед увери, че през второто полугодие ще бъде записан по-сериозен ръст.
В Европа продажбите на компанията останаха без промяна за периода до края на юни, възстановявайки се от спад от 3% през първото тримесечие. В Китай те растат с 14%, а в Северна Америка - с 6%. Продажбите на Reebok се покачват с 3 процента.
Тримесечната печалба до края на юни се покачва с 10 процента до €462 милиона.
На въпрос дали очакваното повишаване на разходите в резултат от спора между Вашингтон и Пекин може да бъде прехвърлено към потребителите през следващите няколко месеца, Рорстед отговори, че все още не е голямо влиянието върху крайния клиент.
"Това, което ме тревожи много повече, е, разбира се, валутната война, която продължава с потенциалното отслабване на китайския юан." - добавя той.
Рорстед заяви, че отслабването на китайската валута може да окаже "значително влияние" върху резултатите на компанията, тъй като 25% от бизнеса им в Китай е в местната валута като добавя, че от влизане във валутна война "победители няма да има, а загубите ще са за всички".