Компанията Ataccama, част от Adastra Group, подари на правителствата по света своя технологична платформа за анализ, повишаване на качеството, управление и мониторинг на данни. Платформата е с внедрен изкуствен интелект и може да послужи в борбата с Covid-19.
На фона на рекорден брой тестове и ръст на случаите на заразени, платформата Ataccama One предоставя съвременно решение за автоматизирано управление на данните от изследванията.
"Ataccama One е мощен технологичен инструмент, с който бихме могли да допринесем съществено към усилията в посока опазване на общественото здраве", заяви Любомир Овчаров, изпълнителен директор на Адастра България. "Надеждността на данните от направените изследвания играе съществена роля в борбата с COVID-19. В тази връзка е и желанието ни да предоставим, в сътрудничество с Ataccama, напълно безвъзмездно, технологичната експертиза на Адастра, за осигуряване на точни и навременни данни, в подкрепа на определяне на мерките за овладяване на пандемията".
Ataccama One може да се използва като сигурен портал за тестовите данни от лабораториите, които да бъдат предоставяни на няколко части (batches), в реално време или ежедневно. Изкуствен интелект профилира и валидира данните с цел бързо идентифициране на потенциални проблеми в тях. Друга функция на платформата е автоматично почистване на въведените данни, както и мониторинг на тяхното качество.
Една от ключовите възможности на Ataccama One е опцията за еднозначно разпознаване и унифициране на дублирана лична информация (премахване на дубликати). В единен хъб за управление на данните (MDM hub) може да се съхраняват, управляват и предоставят чисти и консистентни данни за всеки тестван човек, включително цялата информация за теста и резултатите от него. Платформата, също така, предоставя контрол на достъпа и функции за защита на личните данни. Внедряването й може да се осъществи в рамките на няколко седмици.