Авиокомпания в Индия е намерила начин да насърчи хората да пътуват. Вторият по големина превозвач в Индия SpiceJet прави тестове за Covid-19 на пътниците само срещу 4 долара, пише Bloomberg.
Големият вътрешен пазар е сред причините авиационният сектор в Индия да се възстановява по-бързо, отколкото на места като Сингапур и Хонконг, където въздействието на пандемията все още се усеща силно. Превозвачът SpiceJet отчете загуба от 569,6 милиона рупии през последното тримесечие на миналата година, в сравнение с печалба от 732 милиона рупии година по-рано.
Авиокомпаниите по цял свят намират ниши, които да им осигуряват нови потоци от приходи, докато са на загуба. Миналата година австралийската например Qantas Airways даде под наем един от своите Boeing Co. Dreamliners, който се използваше за разглеждане на забележителности над Антарктика. Освен това започна да продава и неща, които обикновено се подаряват на пътници от първа класа. Нискотарифният префозвач AirAsia Group продава пресни плодове и зеленчуци онлайн.
Според експерти не се очаква международните пътувания да се възобновят преди да се ваксинира голяма част от населението по света. Авиокомпаниите може да претърпят загуби до 95 милиарда долара тази година.