Тенденции от първия ден на eMAG Black Friday 2024 г.:

  • Една дестинация за различни видове покупки, разнообразяване на пазарската количка, възприемане на нови услуги за електронна търговия, спестяващи време и пари, и продължаващ ръст на поръчките, платени с карта
  • Средно всеки клиент е купил 3,5 продукта от 2,3 различни категории
  • 37% от направените поръчки са на клиенти Genius, възползващи се от опции за безплатна доставка и ексклузивни оферти
  • 35,73% от поръчките са платени с карта, с 5,43% повече спрямо eMAG Black Friday 2023 г.

С високата си разпознаваемост и популярност Black Friday традиционно откроява водещите тенденции за развитието на електронната търговия, като тази година близо 75% от българите, живеещи в градовете, на възраст между 18 и 55, запознати със събитието, споделиха намерение да купят поне един продукт по време на Black Friday.* Една дестинация за различни видове покупки, разнообразяване на пазарската количка, възприемане на нови услуги за електронна търговия и постоянен ръст на поръчките, платени с карта, са акцентите на eMAG Black Friday 2024 г.

За 12-ото издание на eMAG Black Friday, над 1 милион оферти на най-ниската цена за годината в платформата eMAG** бяха на разположение на клиентите, обхващащи категории като ежедневни продукти за семейството, продукти за деца, малки и големи домакински уреди, лична хигиена и козметика, мебели и дом, мода и спорт, автомобили и инструменти и, разбира се - смартфони, таблети и джаджи, телевизори, електроника, фото и гейминг, лаптопи и ИТ продукти. Голямото разнообразие от оферти на най-ниските цени за годината поддържаше високия интерес на клиентите към пазаруване през целия ден и те спестиха над 29 милиона лева, участвайки в събитието - това е общата стойност на отстъпките за купените продукти по време на петък, 15.11.2024 г. Клиентите са поръчали средно 3,5 продукта (0,5 повече спрямо миналата година), като 2,3 от тях са от различни продуктови категории. Това издание на кампанията потвърди, че хората са били подготвени за атрактивните оферти и са се възползвали от момента, за да купуват както стоки за дълготрайна употреба, така и за ежедневието.

Клиентите се възползваха и от предлаганите за кампанията гъвкави възможности за плащане и доставка. 

Поръчките, купени с безлихвени плащания на вноски, са 3,77%. Доставките до шкафчета easybox са предпочитани за 38% от поръчките (за всички населени места) или за 68% от поръчките в населените места, където easybox мрежата има пунктове за доставка. 13 000 поръчки бяха обработени в склада в Джойта, Румъния, още в първия ден на кампанията, като целта е поръчките от eMAG Black Friday от 15.11.2024 г. да бъдат доставени до 30 ноември.

За първи път абонатите на Genius имаха възможност да използват услугата по време на eMAG Black Friday в България - 37% от поръчките, направени на Black Friday (15.11), са от клиенти, които имат Genius абонамент, възползвайки се от опции за безплатни доставки и ексклузивни оферти. Общата стойност на направените поръчки на Genius клиентите за деня е 19,2 милиона лева.

Клиентите на Genius предпочитат да се присъединят към пазаруването по време на събитието чрез мобилни устройства (85,59% от тях) и да правят картови плащания (41,63% от тях). Само за деня на кампанията услугата е привлякла 9 200 нови абонати, които също са имали възможност да се възползват от специалната оферта Genius и са получили ваучери за отстъпка в eMAG и Fashion Days.

eMAG Black Friday 2024 се доказа и като отлична възможност за предприемачите: 5 027 Marketplace търговци са реализирали поръчки на хиляди продукти. От включените специално за кампанията необичайни оферти интересът беше основно към ваучери за гориво, благородни метали и бижута.

"Black Friday е очакван момент за българите, а тазгодишните резултати потвърждават, че клиентите се подготвят предварително за събитието, планират и избират най-добрите оферти, когато вземат решение за покупка. Кампанията реализира спестявания от над 29 милиона лева и се проведе предимно през мобилни устройства и с рекорден процент на картови плащания. Това, заедно със забележителното ниво на приемане на най-новата ни услуга Genius, е доказателство, че клиентите търсят и възприемат допълнителните възможности да спестяват пари и време. Те имат нужда електронната търговия да бъде гъвкава, персонализирана, с разнообразие от опции за доставка и плащане и да имат една доверена дестинация за различни видове покупки - и ние сме щастливи, че за поредна година eMAG Black Friday успява да им осигури всичко това", коментира Силвиу Гугуи, управител на eMAG България.

Водещи тенденции на eMAG Black Friday конкретно на 15.11.2024 г.:

  • Потребителите са инвестирали средно 669 лв. за поръчките си през първите 2 часа от кампанията, при средна стойност на кошницата за този ден от кампанията от 346 лв.;
  • Посещенията от мобилното приложение eMAG в своя пик са били 78,48% от всички
  • 53,81% са направените поръчки от мобилното приложение eMAG
  • Клиентите на Genius са предпочели да се присъединят към събитието чрез мобилни устройства (85,59% от тях) и да правят картови плащания (41,63% от тях);
  • Доставките до автоматизирани шкафчета набират популярност: 38% от поръчките са направени с доставка до шкафчета easybox, 68% в населените места, където easybox мрежата има пунктове за доставка.

Акценти на eMAG Black Friday 2024 конкретно на 15.11.2024 г.:

  • 1 000 000 оферти на най-ниската цена за годината в платформата eMAG**
  • Общата стойност на отстъпката на поръчаните продукти е 29 062 124,15 лв.
  • Най-бързата поръчка е направена за 7 секунди, в 07:03:57 ч., от Варна, на стойност 5 576,97 лв.
  • 808 поръчки, направени през първата минута на кампанията
  • "Златната секунда" - 07:26:17, 89 поръчани продукта на стойност 4 700 лв.
  • Поръчан продукт с най-висока стойност: телевизор SAMSUNG Neo QLED 75QN900D, 75" (189 см), Smart, 8K, 100 Hz, клас G (модел 2024) - 6 249,99 лв.
  • 9 200 нови Genius клиенти за деня на кампанията.

Топ категории и брой продукти, поръчани от тях:

  • Перилни и почистващи препарати - 27 509 бр.
  • Памперси и аксесоари - 27 448 бр.
  • Кафе - 15 014 бр.
  • Съдове за готвене - 12 119 бр.
  • Грижа за дома - 10 129 бр.
  • Храна за домашни любимци - 10 018 бр.
  • Телевизори - 8 698 бр.
  • Електрически четки за зъби - 7 101 бр.
  • Телефони - 7 066 бр.
  • Комплекти за изграждане на играчки и кубчета - 6 644 бр.

Поръчките с най-висока средна стойност на ниво клиент в петък, 15 ноември, са били от следните области: Кърджали 1 794 лв./клиент, Ямбол 1 160 лв./клиент, Видин 931 лв./клиент, Перник 907 лв./клиент, Силистра 751 лв./клиент, Русе 726 лв./клиент, Разград 716 лв./клиент, София 707 лв./клиент, Кюстендил 703 лв./клиент, Велико Търново 701 лв./клиент.

*Проучването на Kantar е поръчано от eMAG и проведено чрез лични интервюта и попълване на въпросник на таблет между 7 и 27 октомври 2024 г. сред национално представителна градска извадка от 1001 респонденти на възраст между 18 и 55 години. Проучването в България е част от регионално проучване, проведено също в Румъния.

** Важи за периода 1.01-15.11.2024 г. и не важи за продукти извън платформата emag.bg. Продукт, чиято продажна цена на eMAG Black Friday е по-ниска или равна за периода от 1 януари до 14 ноември 2024 г., ще бъде отбелязан със специален бадж "най-ниска цена за годината". Отнася се само за продукти, предлагани на платформата на еMAG за посочения период и не включва референции към цени на търговци извън платформата eMAG.