Закъсалата модна верига French Connection потвърди, че търси купувач. В последните дни стана ясно, че основателят ѝ Стивън Маркс, председател и главен изпълнителен директор, иска да продаде дяла си от 42 процента, пише The Guardian.

В официално съобщение от компанията посочват, че "разглеждат всички стратегически възможности, за да донесем възможно най-много стойност за нашите акционери, което включва и потенциална продажба на компанията".Акциите ѝ подскочиха с над 30 процента до 56 пенса, давайки на компанията пазарна капитализация от £52 млн. -- далеч от £500 в най-добрите ѝ дни.

Другият голям акционер в нея е веригата за спортни стоки Sports Direct. През юли тя изкупи дяловете на активисти-инвеститори и увеличи дела си от 11 до 27 процента. Според законодателството на Острова, достигайки 30 процента, компанията трябва да предложи изкупуване на дяловете на останалите собственици.Маркс, който основава French Connection през 1972 г. и я кръщава на едноименния филм, е под все по-силен натиск от инвеститорите след години на загуби.

През 90-те компанията набра скорост благодарение на своя слоган на тениски FCUK. Логото отново се появи през 2016 г., но този път не успя да съживи бранда.

Изправена пред спада на продажбите на луксозни стоки, French Connection се запъти към търговията на едро и започна да затваря магазини.