Компанията за коли под наем Hertz Global Holdings планира да продаде една трета от електрически превозни средства в американския си парк и да реинвестира в конвенционални автомобили. Това ще се случи, заради слабото търсене и високите разходи за ремонт на модели, захранвани с батерии, съобщи Bloomberg.

Продажбите ще обхванат 20 000 електромобила и започнаха миналия месец и ще продължат през 2024 г., заяви гигантът за отдаване на коли под наем.

Драматичният обрат идва след като през 2021 г. Hertz обяви планове за закупуване на 100 000 автомобила на Tesla и показва намаляващото търсене на изцяло електрически автомобили в САЩ. Междувременно продажбите на електромобили рязко се забавиха през 2023 г. - повишението е едва 1,3% през последното тримесечие.

"По-големите разходи, свързани с електромобилите, продължават. Усилията ни да се справим с тях се оказаха предизвикателство", заяви главният изпълнителен директор на Hertz Стивън Шер в интервю.

Компанията за коли под наем Hertz ще купи 65 000 електрически превозни от Polestar

Компанията за коли под наем Hertz ще купи 65 000 електромобили от европейски конкурент на Tesla

През миналата година Polestar продаде 29 000 автомобила

Hertz ще следи какво е търсенето на електромобили в бъдеще, както в представителствата, така и в рамките на собствените си операции, за да реши дали компанията трябва да закупи повече превозни средства, заяви още шефът на компанията. Споразумението за закупуване на 175 000 електромобила от General Motors през следващите четири години и още 65 000 от Polestar може да се забавят, според него.

Увеличаване на приходите

Планът за продажба на електромобилите трябва да подобри паричния поток и печалбите на Hertz през тази и следващата година. До края на 2025 г. компанията очаква по-добри финансови резултати, заради от по-високите приходи на ден и по-ниски и оперативни разходи и разходи за ремонти. Компанията вижда допълнителен свободен паричен поток от общо 300 милиона долара за 2024 и 2025 г.

Завръщането към конвенционалните автомобили е повратна точка на стратегия, съсредоточена върху електромобилите. Намаляването на цените на Tesla през последната година обаче понижи стойността на автомобилите в автопарка на Hertz а при забавянето на ръста на продажбите, не е ясно дали потребителите ще имат нужда от тях на пазара на употребявани автомобили.

Електромобилите идват с по-високи разходи за ремонт в сравнение с останалите автомобили. Намаляването на цените на Tesla повиши разходите за поддръжка.