Стрийминг гигантът Spotify ще повиши цените на своите абонаментни планове с около $1 до $2 на месец. Това ще се случи в началото на април и първоначално на пет пазара, сред които Великобритания, Австралия и Пакистан, предава Bloomberg.

Акциите на шведската услуга за стрийминг на музика, която се конкурира с подобни услуги на Apple и Amazon, се повишиха с над 5%. Със сигурност Spotify ще повиши цените и в САЩ по-късно тази година.

Наскоро компанията въведе нови предложения, включително подкасти и аудиокниги, в опит да намали зависимостта от музикалната индустрия и да спечели повече потребители.

Spotify ще въведе ново основно ниво, което ще предлага музика и подкасти, но не и аудиокниги за текущия индивидуален премиум план. Новото основно ниво е първото от няколкото нови опции за ценообразуване. Според него индивидуалните планове ще се повишат с около $1 на месец, докато семейните планове и така наречените дуо планове за двойки ще се повишат с $2.

Стрийминг платформата предлага безплатна услуга, поддържана от реклами, с ограничени функции и платена услуга. Тя е базирана на абонамент и дава достъп до цялата ѝ функционалност, като премиум абонатите представляват по-голямата част от нейните приходи.

Потенциално увеличение на цените може да помогне за увеличаване рентабилността на компанията, която очаква силен ръст на абонатите.

Съкращенията

В края на миналата година стана ясно, че Spotify ще освободи около 1500 служители. Причината - нужда от намаляване разходите. Това се случва за трети път в период от 12 месеца, след като компанията вече беше освободила 600 от служителите си през януари 2023-а и още 200 през юни миналата година.

Освобождаването на служители беше в унисон с вълната от съкращение на работни места на технологичните компании през 2023-а година.

Миналата година в България основният абонаментен план се покачи от 8,99 лева на 9,99 лева. Планът Duo e на цена 13,49 ot 10,80 лева, a Fаmіlу струва 16,49 лева.