10 000 робота Optimus трябва да бъдат готови тази година. Това е планът на Илон Мъск, който съобщи, че Tesla възнамерява да изпълни тази цел, но признава, че това е амбициозно, съобщи Elektrek.
Дали защото продажбите на електромобили се "задъхваха" миналата година или пък поради други амбиции, главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск отново се обърна към хуманоидни роботи. Вероятно така иска да да демонстрира позитивност сред инвеститорите.
По време на конферентния разговор след публикуването на приходите си за четвъртото тримесечие на 2024 г. Мъск заяви, че Tesla се стреми да построи 10 000 робота Optimus през 2025 г.:
"Нормалният план изисква тази година да бъдат построени приблизително 10 000 робота Optimus", коментира шефът на компанията за електромобили.
Той обаче призна, че това е вътрешна цел и е по-вероятно Tesla да построи няколко хиляди броя. Но колкото и да са те, те ще извършват "полезна работа" в Tesla:
"Ще успеем ли да построим 10 000 точно до края на декември тази година? Вероятно не, но ще успеем ли да направим няколко хиляди? Да, мисля, че ще се получи. Убеден съм, че тези няколко хиляди робота Optimus ще бъдат от полза".
Tesla заяви, че има няколко прототипа на Optimus, които работят във фабриката, но това остава само на думи, без да бъде показано в действителност. Като цяло Tesla има само демонстрации на роботи, които се управляват дистанционно от хора.
В крайна сметка Мъск заяви, че програмата Optimus ще представлява по-голямата част от приходите на Tesla.
Изпълнителният директор добави, че Tesla в момента проектира производство на 1000 бройки на месец. Следващата линия ще може да произвежда 10 000 бройки на месец. Tesla работи върху версия 2 на Optimus, която Мъск твърди, че ще се произвежда по-бъроз.
Мъск заяви, че през 2026 година планира да започне да продава робота на трети страни.
По отношение на цена, изпълнителният директор каза, че смята, че робота ще се продава за по-малко от $20 000, след като бъде произведен със скорост от 1 милион единици годишно.
Междувремнно автомобилният производител отчете спад на продажбите на своите електромобили в Европейския съюз с 13% през 2024 г., според наскоро публикувани данни от ACEA. Производителят на електромобили е изправен пред нарастващ натиск на своя трети по големина пазар. Причината е, че конкурентите му започнаха да предлагат по-евтини електрически превозни средства.
В центъра на европейската автомобилна индустрия и домът на гигафабриката на Tesla Германия, продажбите на автомобили на компанията са спаднали с 41% през 2024 г., изпреварвайки спада на продажбите от 27% на общия пазар на батерии EV.