PT Tokopedia, най-големият интернет магазин в Индонезия, се превърна и в най-скъпият стартъп, след като набра $1 милиард от съществуващи инвеститори, включително SoftBank, пише Bloomberg.
Така компанията получава оценка от около $7 милиарда.
Дружеството е дело на 37-годишният Уилиям Танувиджая, син на работник във фабрика, който успя да капитализира бързото навлизане на смартфоните в страната и увеличената готовност на индонезийците да пазаруват онлайн.
Интернет икономиката на Индонезия е най-голямата и най-бързорастящата в Югоизточна Азия. До 2025 г. секторът ще прави оборот от $53 милиарда, според скорошен доклад на Google и Temasek Holdings.
Компанията бе основана през 2009 г. и се превръща във все по-силен конкурент на компании като Alibaba. Разширяването става благодарение и на стратегия за привличане на хиляди малки магазини като партньори.
През третото тримесечие на годината Tokopedia е номер едно на пазара в Индонезия.
Танувиджая преди е описвал първата си среща с милиардера-основател на SoftBank Масаяоши Сон като повратен момент за развитието на компанията. Срещата бе през 2014 г. и последва 11 опита на младия бизнесмен да изгради първия онлайн шопинг хъб в страната.
"Хората, които ми отказаха финансиране, ме питаха само за миналото ми, което не можех да променя", казва той в интервю от 2016 г. "Но Масайоши Сон бе там, питайки ме какво мисля за бъдещето. Той не се интересуваше от моето минало".