Няколко международни корпорации предупредиха вече усещат удара от мерките срещу Covid в Китай. Те предупредиха, че това ще удари целия им бизнес.

От март насам страната се бори с огнища зараза с новия вариант омикрон, който се характеризира с висока степен на заразяване. Въвеждат се я стилни локдауни в някои по-големи градове, както и ограничения на пътуванията. Подобна стратегия помогна на страната бързо да се върне към растеж през 2020 г., докато останалата част от света се бореше да овладее разпространението на вируса.

Последното блокиране в Шанхай продължи повече от месец, докато Пекин временно затвори някои предприятия, за да контролира скока на случаите на Covid.

Международните корпорации се изправят пред множество други предизвикателства, като висока инфлация и войната в Украйна. Китай е важна производствена база, но и потребителски пазар, върху който много компании са се фокусирали за бъдещия си растеж, пише CNBC.

Продажбите на Starbucks в Китай са паднали с 23% през първото тримесечие на годишна база. Това е много по-лош резултат от очакванията на анализаторите.

"Условията в Китай са такива, че нямаме възможност да предвидим представянето си в страната през втората половина на годината", заяви изпълнителният директор Хауърд Шулц.

Все пак Starbucks заяви, че все още очаква бизнесът му в Китай да се разрасне повече от този САЩ в дългосрочен план.

Локдаун в Шанхай: Стратегията за нулев Covid разклати втората по големина икономика в света

Локдаун в Шанхай: Стратегията за нулев Covid разклати втората по големина икономика в света

Краткосрочните прекъсвания на веригата за доставки ще окажат въздействие върху китайската икономика като цяло

Apple

Въпреки че почти всичките завод в Шанхай рестартират производството, Apple заяви, че блокирането вероятно ще удари продажбите през текущото тримесечие с 4 до 8 милиарда долара. Това е повече, отколкото през последното тримесечие. Друг фактор е продължаващият недостиг на чипове, каза ръководството на обаждане за печалби на 28 април.

Според Apple локдауните ще засегнат потребителското търсене в Китай.

Estee Lauder

Въпреки силното трето тримесечие, козметичната компания Estee Lauder намали перспективите си за цялата година заради мерките в Китай и инфлацията.

"Покачването на случаите на COVID-19 в много китайски провинции доведе до ограничения в края на третото тримесечие на фискалната 2022 г.", ​​се казва в съобщение на компанията.

Съоръженията на компанията в Шанхай работеха с ограничен капацитет за изпълнение на стандартни и онлайн поръчки от средата на март 2022 година.

Предвижда се ръст на приходите от 7% до 9%, което е много под очакванията на анализатори за увеличение от 14,5%.