Netflix е такъв тип компания, че през последното тримесечие е добавила "само" 5,2 милиона потребители - и заради това Уолстрийт е в паника. Компанията за видео стрийминг е увеличила потребителите си с 1 милион по-малко от очакваното, като така общият им брой достига 130 милиона, пише CNN.
Медийната индустрия в САЩ прави какво ли не, за да се пребори с Netflix, а кабелните компании и кината постоянно губят клиенти. Всички те много биха искали да имат проблема на Netflix. И въпреки това акциите на компанията се сринаха с около 13% след края на търговията в понеделник.
В писмо до акционерите Netflix заяви, че е имала "силно, но не звездно" второто тримесечие. Какво означава "не звездно" за Netflix? $384 милиона печалба (шесткратно увеличение от година по-рано) и $3,9 милиарда продажби (ръст от 40%).
Холивуд би убил за такъв ръст, но все пак продажбите са по-ниски от очакванията на анализаторите.
Една от причините за тази реакция на инвеститорите се крие в огромните очаквания. Ценнте книжа на Netflix са изключително скъпи - при затварянето на пазара в понеделник те се търгуваха за $400 за един брой. Това е около 237 пъти бъдещите печалби. S&P500 в момента се търгува средно на 22 пъти печалбите, а традиционната медийна индустрия на едва 14 пъти.