Новият бюджетен iPhone SE на Apple се продава по-добре от очакваното. Това показват анализ на времето за доставка, дело на експертът на TF Securities Минг-Чи Куо.
Въпреки тези данни обаче, Куо продължава да прогнозира, че доставките на iPhone през второто тримесечие могат да се свият с 20 или дори 25% на годишна база заради намаленото търсене, произтичащо от пандемията на Covid-19.
Apple предупреди през февруари, че няма да постигне целите си за продажби през март заради намаленото търсене в Китай, както и заради проблеми с производството, произтичащи от отговора на втората световна икономика на пандемията на новия коронавирус.
Предупреждението на Apple обаче беше отправено преди пандемията да се разпространи в световен мащаб, включително в Калифорния, САЩ, където е централата на Apple. Това доведе до блокиране на голяма част от дейността. Следователно сега ситуацията седи по по-различен начин.
Миналата седмица, в разгара на кризата, Apple пусна новия си бюджетен iPhone SE. Моделът стана първият, който стартира без голямо събитие за представянето му.
IPhone SE използва класически дизайн на iPhone, който беше представен за първи път през 2014 година. Апаратът е актуализиран с модерни чипове и камери. Това е телефонът с най-ниска цена в сегашната гама на Apple, като в САЩ продажбата му започна от 399 долара.
Куо твърди, че по-високите продажби от очакваното на iPhone SE предполагат, че потребителите сега гравитират около смартфоните на по-достъпни цени, което има своето отражение за бизнеса на Apple и компаниите, които доставят компоненти.
По думите на анализатора най-голямото предизвикателство от коронавируса за производителите на смартфони сега е пониженото потребителско доверие и ниската покупателна способност след избухването на пандемията и увеличаването на безработицата. В резултат на това потребителите предпочитат да избират модели с по-ниска цена и съответно по-ниски параметри.
В крайна сметка Куо не е оптимист по отношение на продажбите на iPhone през второто тримесечие, след като страните по света продължават да блокират границите си и бизнеса си, за да забавят разпространението на Covid-19. А всичко това влияе зле на доверието на потребителите и търсенето.
"Намалихме прогнозата за продажби на iPhone през второто тримесечие на годината с 30% до 35-37 милиона броя заради отрицателните въздействия на коронавируса. Ситуацията обаче може да се окаже и още по-неблагоприятна", коментира той.
Куо също така твърди, че инвеститорите в Apple и нейната верига за доставки трябва да се съсредоточат повече върху ефектите, които Covid-19 оказва върху потребителското търсене, а не върху способността на Apple да пуска нови продукти.
Според анализатора е възможно сега Apple да отмени пускането на някои свои модели. Той очаква моделът, планиран за пускане през пролетта на 2021 година, да бъде представен през есента на същата година.
Междувременно всички очакват с нетърпение финансовия отчет на технологичния гигант, който трябва да бъде оповестен на 30 април.