Пощенска банка подписа споразумение с Българската банка за развитие (ББР), с което се включва в програмата ѝ за портфейлни гаранции в подкрепа на ликвидността на микро-, малки и средни предприятия, пострадали от извънредната ситуация и епидемията от СOVID-19.
Гаранционната програма, която е част от правителствените антикризисни мерки, е с бюджет от 500 млн. лв. Кредитите, които ще се отпускат по нея, ще бъдат в размер до 300 хил. лв. на ниво кредитополучател и свързаните с него лица, като ББР ще гарантира до 80% от тях. Лихвите ще бъдат съобразени с икономическата ситуация в страната и кредитния профил на кредитополучателя. Пощенска банка превежда на ББР гаранционна такса, съгласно одобрението на Европейската комисия, която се начислява от банката и се дължи от кредитополучателите за предоставяната от ББР гаранция.
В програмата могат да бъдат включени компании от всички сектори, като се очаква от мярката да се възползват предимно фирми от най-засегнатите области - търговия, услуги, транспорт и логистика, туризъм, хотелиерство и ресторантьорство. Целта е запазването на заетостта и икономическата стабилност в ситуация на спад в икономическата активност, затваряне на предприятия, междуфирмена и публична задлъжнялост.
Чрез подписаното споразумение Пощенска банка ще може да включва в програмата с гаранционно покритие от ББР както нови, така и съществуващи кредити. Условието е фирмите да отговарят на поне едно от следните изисквания:
- Спад на оборота след първото тримесечие на 2020 г. спрямо същия период в 2019 г.;
- Наличие на вземания от клиенти, които не са получени, също и суми, неразплатени към доставчици след 1 март 2020 г.;
- Да имат отменени договори за износ или прекратени доставки от внос от началото на годината;
- Случаи на болест и самоизолация на служителите, общо намаление на броя на заетите лица, затворени производствени съоръжения, помещения и офиси.
"Нашите бизнес клиенти ще имат възможност да се възползват от кредити, които ще се отпускат при намалени изисквания за обезпечение - не повече от 20% от размера на търсеното финансиране, като се предвижда също така възможност за ползване на гратисен период. От съществено значение е фактът, че мярката е отворена за всички сектори и ще се прилага на цялата територия на Република България. За нас отличното клиентско обслужване винаги е стояло в основата на корпоративната ни философия и всекидневно се стремим да усъвършенстваме собствените си продукти, за да бъдат в услуга на останалите бизнес организации в страната. Партньорството с Българската банка за развитие е стъпка, с която показваме, че стоим плътно до своите клиенти и техните потребности дори в трудни моменти, а така също и че активно подкрепяме мерките за справяне с последиците от пандемията COVID-19", посочват от Пощенска банка.