Приходите от операции на българския пазар на литовският търговец Maxima Group са нараснали с 12,6% на годишна база през 2019 г. Това е вторият най-висок растеж на приходите за периода, след 15,2% увеличение на полския пазар, пише Seenews.
Групата, която е активна в България чрез марката си T-Market, отчете печалби преди лихви, данъци (EBITDA) от 257 милиона долара миналата година, отбелязвайки увеличение с 4,9% в сравнение с 2018 г. Въпреки това общият EBITDA на компаниите в балтийските страни и в България намалява.
Активната експанзия в Полша през последните две години увеличи общите приходи на Maxima Group за 2019 г. до около 4 милиарда евро, заяви изпълнителният директор Юргита Слеките, която встъпи в тази длъжност съвсем скоро. "Ние се съсредоточихме върху отварянето на нови магазини и увеличаването на броя на касите за самообслужване", каза Слеките.
През февруари търговецът отвори своя 11-и магазин под марката T-Market в България, във втория по големина град Пловдив и 84-ия си в страната. Миналата година Maxima България подписа дългосрочни договори за наем на 11-те магазина на верига супермаркети Triumf в Пловдив.
Maxima Group стъпи на българския пазар през 2005 г. Освен T-Market в България, групата притежава търговските вериги Maxima в балтийските страни, Stokrotka в Полша, както и e-grocer Barbora, който оперира в Прибалтика.