На 13 януари следващата година Марк Паркър, който е главен изпълнителен директор на Nike от 2006 г. ще се оттегли от поста си. На негово място ще дойде Джон Данахо, дългогодишен технологичен ръководител.
Бордът на директорите на Nike явно се нуждаят от такъв човек, тъй като се подготвят за нарастващата онлайн екосистема и за бъдеще, фокусирано върху данните, електронната търговия, директните продажби към клиенти, случващи се предимно в дигиталното пространство.
Понастоящем Данахо е изпълнителен директор на ServiceNow, която предоставя облачни изчислителни услуги за глобални бизнеси. Преди това е бил главен изпълнителен директор на eBay от 2008 до 2015 г., също и главен изпълнителен директор и управляващ директор в консултантската служба за управление Bain & Co. В борда на Nike е от 2014 г.
Той може да не звучи като най-очевидния избор за човек, който да наследи Паркър, стартиращ в компанията като дизайнер на обувки и притежаващ задълбочени познания в разработването на маратонки. Но Данахо разбира от технологии, областта, в която Nike прави сериозни инвестиции. Миналата година спортният бранд придобива Zodiac - компания за анализ на данни, а тази година купува Celect, която е специализирана в прогнозния анализ. Те са част от стратегията на Nike да използва клиентските данни, за да установи по-персонализирано изживяване на клиентите си.
Инвестициите на компанията са в отговор на големите промени в начина на пазаруване на потребителите. Индустрията на дребно се бори с намаляващия трафик на хора, пазаруващи в магазините и рекордното затваряне на обекти. През 2017 г. Nike обяви намерението си да съсредоточи бизнеса си на едро върху много по-малка група търговци на дребно. Едновременно с това компанията увеличава броя на директните си продажби към клиенти и по-конкретно онлайн продажбите чрез сайта и приложенията като SNKRS и Nike App. Дори най-новите водещи магазини на Nike са проектирани да работят с приложението им.
"Радвам се, че Джон ще се присъедини към екипа", заявява Паркър. "Неговият опит в областта на дигиталната търговия, технологиите, глобалните стратегии и лидерството, съчетани със силната му връзка с бранда, го правят идеалния избор за ускоряването на нашата дигитална трансформация."
В новата управленска структура на Nike Паркър ще остане в компанията като изпълнителен председател като ще работи заедно с висшето ръководство и Данахо.