След години придобивания на марки като Converse и Hurley, Nike насочва фокуса си към закупуване на стартъпи, които да им помогат "зад кулисите". Американският производител на обувки обяви във вторник, че е закупил базираната в Бостън технологична компания Celect, отбелязвайки последната си придобивка в поредица от сделки за укрепване на стратегията си насочена към преките потребители.

Финансовите условия на сделката не бяха оповестени, пише CNBC.

С технологията на Celect, интегрирана в мобилните приложения и уебсайта на Nike, компанията ще може по-добре да определя какъв стил маратонки искат клиентите, кога ги искат и откъде искат да ги купят, обясни в интервю главният оперативен директор Ерик Спрунк.

Той добавя, че целта е "да можем да служим на потребителите по-персонално. Трябва да предвиждаме търсенето. Нямаме шест месеца да го направим. Имаме 30 минути."

Nike направи няколко подобни придобивания преди покупката на Celect.

Чистата печалба на Nike скача 4 пъти

Чистата печалба на Nike скача 4 пъти

Въпреки това акциите на компанията падат, заради влошените прогнози

През 2016 г. купува Virgin Mega, студио за дигитален дизайн със седалище в Ню Йорк и подкрепяно от Virgin Group на Ричард Брансън, за да помогне за изграждането на своето SNKRS приложение, представляващо търговска платформа за обувки, лансирана година по-рано.

След това, през март миналата година, Nike придобива фирмата за анализиране на данни за потребителите Zodiac в опит да ускори своята "дигитална трансформация", тъй като продажбите продължават да се изместват онлайн. През април тя купува и Invertex, които разработват нова функция за 3D сканиране в мобилното приложение на Nike, способна точно да предвиди какъв размер обувки трябва да си купуват хората.

От Nike очакват Celect да помогне за редуцирането на ситуациите, при които търсенето на маратонки и облекло се оказва непланирано. Това също може да доведе и до по-малък натиск върху маржовете на печалба, ако компанията може да контролира по-добре запасите и да не се трупат стоки в складовете, които хората не купуват.

Според Спрунк, парадигмата за това как търговците на едро като Foot Locker поръчват от Nike и така сигнализират за търсенето трябва да се промени и потребителят да стане крайният сигнал.