От холдинга Alphabet, собственик на Google, обявиха, че от 13 юли прекратяват публикуването на контекстна реклама на микрофинансови организации, на краткосрочни заеми и на „някои съпътстващи продукти”.
Съгласно съобщението, компании, предоставящи кредити със срок на погасяване по-малък от 60 дни, повече няма да могат да поместват свои реклами в AdWords и други рекламни системи на Google.
Освен това, на територията на САЩ спира разпространяването на реклами за заеми с годишна лихва от 36 и повече проценти, съобщава Bloomberg.
Googlе, също така, ще изисква от банките и другите рекламодатели, предлагащи кредитни продукти, да разкриват условията на своите продукти на уебстраниците и другите приложения, до които водят публикуваните рекламни обявления. Предлаганите промени не се отнасят до същинските резултати на търсещата система.
Тези ограничения предизвикаха остра критика от страна на Американската асоциация за финансови услуги, която представлява малките компании в бранша. Забраната на такива реклами може да удари и по подържаната от Alplabet стартираща компания LendUp, която се позиционира като „алтернативни краткосрочни заеми”.
Това не е първият път, когато Google забрани публикуването на определен тип рекламни обяви. През 2014 г. взе решение да не помества реклами с порнографски характер, а така също компанията не рекламира хазартни игри и медицински продукти и услуги.