От холдинга Alphabet, собственик на Google, обявиха, че от 13 юли прекратяват публикуването на контекстна реклама на микрофинансови организации, на краткосрочни заеми и на „някои съпътстващи продукти”.

Съгласно съобщението, компании, предоставящи кредити със срок на погасяване по-малък от 60 дни, повече няма да могат да поместват свои реклами в AdWords и други рекламни системи на Google.

Освен това, на територията на САЩ спира разпространяването на реклами за заеми с годишна лихва от 36 и повече проценти, съобщава Bloomberg.

Googlе, също така, ще изисква от банките и другите рекламодатели, предлагащи кредитни продукти, да разкриват условията на своите продукти на уебстраниците и другите приложения, до които водят публикуваните рекламни обявления. Предлаганите  промени не се отнасят до същинските резултати на търсещата система.

Броят на рекламите в Google расте. Приходите от тях – също

Броят на рекламите в Google расте. Приходите от тях – също

Компанията майка Alphabet със 17% скок в приходите си след силни рекламни продажби на мобилни устройства

Тези ограничения предизвикаха остра критика от страна на Американската асоциация за финансови услуги, която представлява малките компании в бранша. Забраната на такива реклами може да удари и по подържаната от Alplabet стартираща компания LendUp, която се позиционира като „алтернативни краткосрочни заеми”.

Това не е първият път, когато Google забрани публикуването на определен тип рекламни обяви. През 2014 г. взе решение да не помества реклами с порнографски характер, а така също компанията не рекламира хазартни игри и медицински продукти и услуги.

Пазарът на онлайн рекламата в САЩ достигна 60 млрд. долара

Пазарът на онлайн рекламата в САЩ достигна 60 млрд. долара

Google и Facebook са взели 64% от приходите през 2015-а