Китайският интернет търговец Alibaba Group Holding купува около 32% от третата по големина в Китай верига супермаркети Sanjiang Shopping Club. Сделката е за 290 милиона долара, съобщава Bloomberg, позовавайки се на информация от самата компания.
Поради тази причина акциите на веригата магазини поскъпнаха в течение на деня с 10 процента, а пазарната капитализация на търговската компания се увеличи до 830 милиона долара.
"Sanjiang Shopping има обширна верига от офлайн магазини и голям опит в откриването и експлоатацията на магазини за продажба на дребно. Сега двете компании ще работят над логистиката и привличането на доставчици, а така също ще интегрират своите бизнес линии", се казва в документите на компанията.
Sanjiang Shopping не е първата инвестиция на Alibaba в областта на класическата търговия с физическо присъствие на продажбите. По-рано един от най-големите в света интернет търговец придоби Intime Retail Group. По този начин компанията за онлайн търговия се опитва да намери нови канали за продажби и да разшири своята логистична мрежа.