Apple придоби стартираща компания, създаваща "умни стъкла" с холограмна технология, още един знак, че производителят на iPhone се цели към пускането на устройство с добавена реалност, което да се превърне в новия голям източник на приходи.

Придобиването на Akonia Holographics е една от няколкото малки сделки от последните години, които насочват вниманието ни към амбициите на Apple в сектор, който все по-често става фокус на технологичните компании.

Добавената реалност бе популяризирана на мобилните ни устройства от игри като Pokémon Go и чат платформата Snapchat.

Apple обаче е събрала екип, който работи върху "умни очила", използващи подобна технологии.

След като придобие израелската PrimeSense през 2013 г., Apple закупи и Metaio и FlyBy Media през 2015 и 2016 година. Производителят на iPhone нае и водещи инженери в областта, включително и от конкурента Microsoft.

Някои от тези технологии вече са имплементирани, например във функцията "animoji".

Колко ще струват у нас новите iPhone?

Колко ще струват у нас новите iPhone?

Премиерата им ще е след по-малко от месец и вече знаем почти всичко за тях

Тим Кук, главният изпълнителен директор, е посочвал, че технологията може някой ден да бъде "толкова голяма, колкото смартфоните". "Влагаме много енергия в добавената реалност и се движим много бързо", заяви още той по-рано.

Akonia, основана през 2012 г., има над 200 патента, включително за леки и евтини лещи, които могат да станат част от очила с добавена реалност.

Анализатори предричат, че подобен проект от Apple ще излезе на пазара след не по-малко от две години.