Южнокорейският интернет гигант Naver придобива водещата онлайн платформа за препродажба на дрехи втора употреба Poshmark за $1,2 милиарда. За сделката обявиха двете компании, цитирани от CNN Business.
Съгласно условията на сделката Naver ще заплати $17,90 на акция. Акциите на Poshmark се покачиха с 14% в следборсовата търговия в понеделник, малко след обявяването на предстоящата сделка.
От Naver, която управлява търсачка и платформа за електронна търговия в Южна Корея, обявиха, че сделката с Poshmark ще им помогне да се разширят в предлагането на "социално отговорно и устойчиво пазаруване, предназначено за продавачи с разнообразни интереси - от индивидуални до такива с голямо влияние".
"За Poshmark сделката разширява глобалния обхват на компанията, като й помага да навлезе на нови и големи пазари", заяви главният изпълнителен директор на компанията Маниш Чандра.
След приключване на сделката Poshmark ще стане самостоятелно дъщерно дружество на Naver в САЩ. Чандра ще остане главен изпълнителен директор.
Пазарът за препродажба набра огромна скорост през 2020 година, заради пандемията. Днес все повече купувачи имат екологично съзнание и предпочитат да препродават дрехи, които вече не са им необходими.Този пазар, както в САЩ, така и в Европа, не спира да расте.
След пандемията този бизнес предизвика вълна от сливания и придобивания отвъд океана. Към днешна дата бизнесът за онлайн препродажба на дрехи в се оценява на $119 милиарда.