Въпреки че коронавирусът опустошава голяма част от индустрията на дребно, включително търговията с облеклото, за пазарът на дрехи втора употреба се очаква да се разраства. Сега той се оценява на около 28 милиарда долара, но се очаква да достигне 64 милиарда долара в рамките на следващите пет години, заяви ThredUp в годишния си доклад, пише CNBC.

Според него продажбите са нараснали 25 пъти по-бързо от общия пазар на дребно през миналата година, като приблизителната оценка е, че 64 милиона души купуват стоки втора ръка през 2019 г. "Продажбата на стоки втора ръка ще се запази", каза съоснователят и изпълнителен директор на ThredUp Джеймс Райнхарт. "Следващият въпрос е кой печели и кой губи от това."

Според експерти потребителите може да се отдръпнат от купуването на употребявани стоки, тъй като се притесняват за Covid-19 и как може да се предаде чрез тях. Някои се притесняват, че може да се задържи на тъканите. Но според Райнхарт този страх все още не се проявява в данните.

"Постоянният цикъл на новини около това как се предава вирусът е възпитал потребителите. Той не се предава чрез дрехите", каза той. "Когато това започна, всички се притеснявахме за храната. Сега знаем, че е безопасна. Потребителите имат усет към тези неща", заяви още той.

Търговията с дрехи втора ръка намалява вредните емисии в атмосферата

Търговията с дрехи втора ръка намалява вредните емисии в атмосферата

От бранша настояват да се отмени забраната за внос и продажба на обувки втора употреба, защото подобна мярка действала само в България от целия ЕС

ThredUp, със седалище в Сан Франциско, има сайт и няколко магазина, където потребителите могат да продават и да купуват стоки втора употреба. . Компанията все повече бива забелязвана от експерти и анализатори, защото си партнира с големи търговци на дребно, включително Macy's, Walmart и Gap."По-младите хора са по-умни от всякога и разбират колко разточителна е така наречената бърза мода", обясни Райнхарт. "Години наред се опитвах да убеждавам търговците да помислят за това".

Thredup и GlobalData очакват, че пазарите втора употреба, бизнесът на Amazon с дрехи да са сред малкото и сектори, що се отнася до облекло, които ще спечелят нови клиенти през годината. Според доклада се очаква купуването на стоки втора употреба да надмине това от магазините за нови дрехи. "Универсалните магазини признават, че ще загубят дял от пазара, освен ако не променят нещо", каза Райнхарт. Междувременно равнището на безработица в Америка нараства и все повече потребители ще пазаруват с бюджетни стоки, ако изобщо пазаруват.