Американската железопътна компания Union Pacific обяви, че ще погълне своя конкурент Norfolk Southern в сделка, възлизаща на $85 милиарда. Това е най-голямото придобиване в историята на железопътния сектор.

Евентуалната обединена компания ще управлява над 50 000 мили (малко над 80 000 км) релсови трасета в 43 щата, създавайки първата пълноценна трансконтинентална железопътна мрежа в САЩ.

Сделката ще се осъществи чрез комбинация от парични средства и акции, като оценката за Norfolk Southern е около $320 на акция - близо 20% над борсовата цена преди появата на слуховете за сливането.

Сега, с планираното издаване на около 225 милиона нови акции, акционерите на Norfolk Southern ще получат една акция на Union Pacific и $88,82 в брой за всяка своя акция. След приключване на сделката те ще притежават около 27% дял в новосъздадената компания.

Снимка 726453

Източник: Union Pacific

"Подобно голямо трансконтинентално сливане на железопътни компании вероятно би се оказало скъпо и отнемащо време. Такава сделка рискува дългогодишно разсейване на ръководството, като същевременно би се сблъскало със значителен натиск от страна на регулаторните органи, политиците, синдикатите на служителите, конкурентите, клиентите и други заинтересовани страни", коментира Ариел Роса, анализатор на Citi Research.

Разбира се, сделката ще бъде разглеждана от Регулатора за железопътен транспорт (Surface Transportation Board) в САЩ, поради опасения за намалена конкуренция, повишаване на разходите и възможни съкращения.

Примери за такава регулаторна строгост има от предходни сливания от 1996 година, които доведоха до сериозни смущения в трафика.

"Железопътните линии са гръбнакът на американската индустрия. Това сливане е решаваща стъпка напред в развитието й," заяви главният изпълнителен директор на Union Pacific Джим Вена.

Фирмените прогнози сочат, че обединената компания би надхвърлила $250 милиарда пазарна оценка.

Очаква се заявлението за сделката да бъде подадено в рамките на следващите 6 месеца, а потенциалното одобрение да стане факт до началото на 2027 г.

Първият Made in Румъния високоскоростен дизелов влак тръгва по европейските линии с опция за връзка до България

Първият Made in Румъния високоскоростен дизелов влак тръгва по европейските линии с опция за връзка до България

Високотехнологичната машина развива средна скорост от 150 км/ч