Salesforce купува приложението за съобщения Slack за 27,7 млрд. долара. Сделката би била едно от най-големите технологични сливания през последните години.
Изпълнителният директор на Salesforce Марк Бениоф нарече сделката "съвпадение, направено в рая". Той настоява да разшири софтуерните предложения на компанията и да отблъсне конкуренти като Microsoft, пише BBC.
Придобиването идва на фона на фокуса върху дистанционната работа, а инструменти като Slack, които я позволяват с а доста популярни сега.
"Ако Salesforce иска да се разшири отвъд основния си фокус, това беше моментът за действие и по този начин прави сериозен удар срещу Microsoft ", казва техническият анализатор Дан Айвс от Wedbush Securities след обявяването на сделката.
Slack е основана през 2009 г. и е популярна със своите групови чатове, които предлагат алтернатива на имейла.
Когато публично публикува своите акции през 2019 г., компанията беше оценена на около 20 млрд. долара. Акциите и обаче потънаха след старта и пропуснаха възхода, на който се радваха други технологични компании през тази година.
Компанията, която към края на март имаше около 12,5 милиона потребители, срещна трудности срещу Microsoft Teams, подобен продукт, който технологичният гигант представи през 2016 г. и сега има повече от 100 милиона потребители.
Преди четири години Microsoft разгледа закупуването на Slack.
Сделката така и не се случи. Вместо това Microsoft се фокусира върху разработването на собствена платформа. Създаден беше Microsoft Teams - явен съперник на Slack.
Първоначално Slack беше уверен в предизвикателството, дори имаше реклама на цяла страница в New York Times, приветствайки състезанието през 2016 г.
Така наречените Big Tech може да убият по-малки компании. Размерът им и господстващото им положение на пазара ги прави много трудни за конкуренция.
Microsoft започна да се обединява в Microsoft Teams със своя Office Software.
Сега Teams сега се използва близо 10 пъти повече потребители от Slack.
Ако Slack смяташе, че е забавно да има Microsoft като конкурент през 2016 г., определено не е така през 2020 г.
Правните му оспорвания твърдят, че Microsoft използва тежестта си, за да тормози конкуренцията несправедливо. Сега Slack е купена от много по-голяма риба, която да се конкурира с Microsoft.
Придобиването
Двете компании се надяват, че обвързването ще ги постави в по-добра позиция да поемат редица конкуренти и по-специално Microsoft.
Бизнес приложенията на Microsoft са в своя подем заради работа от дома настъпила след пандемията.
Както Salesforce, така и Slack са имали предишни срещи с Microsoft.
През 2016 г. Salesforce загуби от по-големия си съперник, когато се опита да закупи насочената към бизнеса социална медийна услуга LinkedIn.
Това лято Slack внесе антитръстова жалба срещу Microsoft в Европейския съюз, заявявайки, че фирмата злоупотребява с господството си на пазара.
Съгласно условията на сделката със Salesforce, акционерите на Slack ще получат 26,79 долара на акция - приблизително колкото струваха в началото на ноември, преди слуховете за придобиването да повишат цената на акция до над 43 долара във вторник. Те също така ще получат някои акции в Salesforce.
Очаква се сделката, която ще се разглежда от акционерите на Slack, да бъде приключена през следващата година.