Веригата кафенета Starbucks е изпратила писма до редица потенциални инвеститори, за да разбере мнението им относно извършването на бизнес в Китай и начините за неговото развитие. В частност, разглежда се и вариантът за евентуална продажба на дял от компанията, пише Bloomberg, позовавайки се на свои източници.
Според събеседниците на агенцията, активите на американската верига кафенета Starbucks - която след години начело, вече е втората най-скъпа в света верига заведения - в Китай могат да бъдат оценени на няколко милиарда долара. Предполага се, че потенциалните кандидати за участие в търга ще изпратят предварителни становища в рамките на няколко седмици.
Източниците отбелязват също така, че компанията Starbucks може да реши и да не сключва сделка (сделки).
В края на април тази година главният изпълнителен директор на Starbucks Брайън Никол коментира, че компанията постига напредък в Китай след промени на асортимента и цените си. Тогава той отбеляза, че компанията гледа на дейността си в тази страна "в дългосрочна перспектива".
А още през октомври 2024 г. Никол съобщи, че Starbucks проучва възможности за сътрудничества, които биха ѝ помогнали дългосрочно, обаче тогава не уточни какво има предвид.
През ноември миналата година Bloomberg писа, че Starbucks оценява дейността си в Китай като цяло. Тогава компанията отбеляза макроикономическия и конкурентния натиск в страната, тъй като крупни "играчи" на китайския пазар са станали компании като Luckin Coffee и Cotti Coffee.