Международният гигант в областта на потребителските стоки, продуктите за хигиена и хранителните стоки Unilever е новият собственик на българската марка сладоледи Denny Ice Cream.

Фирмата е основен местен производител в този сегмент с оборот от 6,2 милиона евро за 2017 година и екип от 100 служители. Българското дружество е основано през 1993 година от Цветан Цветанов и Румен Данчев, като към днешна дата то има един завод във Велико Търново и местна дистрибуторска мрежа.

"Българското подразделение за сладоледи на Unilever и Denny Ice Cream ще се слеят, комбинирайки глобалното ноу-хау и способности на Unilever с опита и познанието на местния пазар на Denny Ice Cream", посочват от Unilever.

Един от двамата основатели на фирмата - Цветан Цветанов, вече ще бъде управляващ директор на новото подразделени, което ще бъде част от Unilever South Central Europe.

Стойността на сделката между двете компании не се посочва. Споразумението предстои да бъде одобрено от Комисията за защита на конкуренцията.

"Горди сме, че през последните 25 години изградихме толкова голям бизнес в България и вярваме, че нашето наследство и познание са перфектни за Unilever. Присъединявайки се към портфолиото на водещ глобален производител на сладоледи ще бъде от полза за марката Denny Ice Cream" , коментира Цветанов.

Unilever присъства на над 190 пазара в света, като достига до 2,5 милиарда потребители дневно. Компанията има 161 000 служители и генерира продажби от 53,7 милиарда евро през 2017 година. Сред водещите марки за групата са Rexona, Persil, Dove, Knorr, Domestos, Hellmann"s, Lipton и Algida.

В централна и Източна Европа компанията има офис в Букурещ, който отговаря за маркетинга и продажбите в Румъния, България, Сърбия, Черна гора и Молдова.