Главният изпълнителен директор на Yahoo Мариса Майер отчаяно се опитва да примами потребителите към продуктите на компанията – като търсачката и Yahoo Mail. Сега обаче тя вероятно ще обмисли друга опция - да продаде емблематичните интернет услуги на Yahoo според информация на The Wall Street Journal.

Технологичният гигант ще разгледа решението за продажба на основния си бизнес по време на серия от срещи, които ще се проведат днес до петък. Компанията ще дискутира дали да продължи плана си за създаване на нова фирма чрез продажбата на акциите си в Alibaba, оценени на над 30 млрд. долара, или да продаде собствения си интернет бизнес. А може да стори и двете.

Откакто Майер, която е бивш служител на Google, пое управлението на Yahoo през 2012 г., тя се опитва да превърне затруднения интернет пионер отново в лидер.

Мариса Майер обаче все още не е в състояние да отговори на вълнението около продукти на много от яростните конкуренти на Yahoo. Някога бидейки един от най-мощните сайтове в мрежата, днес Yahoo е надминат от Google по отношение на търсенето и имейлите и от Netflix и Amazon по отношение на медийните продукти.

Въпреки всичко Yahoo съумя да остане една от най-посещаваните уеб марки в САЩ. Над 210 милиона души са посетили притежаваните от сайта продукти през октомври. Само Google и Facebook са имали повече посетители.

Сред потенциалните купувачи на интернет бизнеса на Yahoo ще бъдат фондове за дялово участие. Акциите на компанията се качиха с над 7% в следборсовата сесия.