Очаква се през 2007 продажбите на потребителска електроника в САЩ да достигнат рекордни стойности, съобщава Ройтерс. Предвижданата сума е $155 милиарда. Стимул на търсенето ще дадат потребителските флиртове с видео игрите, дигиталната музика и плоските екрани.

Продажбите на едро на потребителска електроника - в това се включва всичко от iPod и аудио кабели до мобилни телефони, ще се качат с 8% през 2007. Базата през 2006 бе $145 млрд. което бе 13% повишение спрямо 2005. Статистиките са изготвени от Асоциацията на потребителската електроника на САЩ.

Звездата на пазара продължават да бъдат телевизорите с големи екрани. Потребителите ще се възползват от падащите цени,за да обновят плазмените и LCD телевизори. Това за производителите означава 19 милиона броя, а за търговците $26 млрд. Търсенето на новите типове телевизори допълнително се стимулира от новите видео формати.

Производителите на потребителска електроника се радват на бързата промяна в дигиталните медии - технологична стъпка, която направи далеч по-лесно пренасянето на звук и картина до милиарди приемници. Цифрата 150 милиарда долара е двукратно по-висока от нивото през 2003, когато плоските екрани тепърва пробиваха на пазара, а електронните уреди бяха предимно отделни продукти като CD плеъри и касетофони.

Според Асоциацията, джобният формат на дигиталните музикални плеъри ще е хит на пазара през 2007. Много от тези плеъри могат също и да показват снимки, кино или телевизионни програми. Очакваните за 2007 продажби са 41 млн. броя в САЩ.

Много потребители ще заменят плеърите си от първо поколение за такива с повече памет и с възможности за видео образи. Освен това за потребителите ще бъдат от интерес игралните конзоли, дигиталните камери, персоналните компютри и GPS (Глобална позиционираща система, уреди за портативна навигация).

Всъщност очакванията за 2006 бяха по-ниски - 8%, но потребителите започнаха от самото начало на миналата година да инвестират в новото поколение електронна техника и по всичко личи, че през цялата 2007 ще продължат да правят същото.