Nissan е поредният производител на автомобили, който временно затваря една от производствените си фабрики, защото не получава части от Китай.

Фирмата ще спре за поне два дни производството в завод в Япония, който прави моделите Serena и X-Trail.

Китай е световната производствена централа и основна част от световната верига на доставки за автомобилната индустрия. В страната се изграждат ключови части и компоненти.

Как коронавирусът убива и автомобилния пазар в Китай?

Как коронавирусът убива и автомобилния пазар в Китай?

Инвенториите от непродадени коли са се изстреляли значително над средното

Почти всички марки автомобили са изправени пред подобни сривове, тъй като голяма част от производствения сектор в Китай остава на практика блокиран заради смъртоносния коронавирус.

Hyundai временно затвори своите фабрики в Южна Корея миналата седмица поради недостиг на китайски части.

Миналата седмица Fiat Chrysler заяви, че обмисля да спре производството в един от европейските си заводи поради затруднения при снабдяването с части от Китай.

"Необходима е само една липсваща част, за да спре верига", коментира консултантът на автомобилната индустрия Майк Дън.

Много фабрики и автомобилни заводи трябваше да бъдат отворени в понеделник след продължителна почивка за Китайската Нова година. Някои бази възобновиха производството, но други останаха затворени поради ограниченията на местните власти и липсата на работници.

Сега Nissan очаква да рестартира производството си в Китай на 17 февруари, понеделник.

От гиганта в производството на автомобили пишат в съобщение, че поради недостиг на доставки на части от Китай, Nissan Kyushu в Япония ще извърши временни корекции на производството си от 14 до 17 февруари. Според компанията наложените ограничения няма да въздействие върху другите японски фабрики.

Как коронавирусът повлия на световния туризъм?

Как коронавирусът повлия на световния туризъм?

25 000 полета до Китай са отменени за седмица