През последните две години продажбите на автомобили в Китай, който е най-големият пазар на света, спадат трайно, а прогнозата е, че рецесията само ще продължи да се задълбочава и през 2020 г., припомнят от Zero Hedge. Ситуацията в страната за този изключително важен за глобалната икономика отрасъл обаче се влоши още повече след разразяването на епидемията от коронавирус.

В резултат от тази комбинация от негативни фактори, през януари инвенториите от непродадени автомобили в автокъщите са нараснали с 6,5%, показват данните на Bloomberg. Така те са достигнали 62,7% за първия месец на годината при нормално равнище от 50%.

Автомобилните компании в Китай започнаха да произвеждат маски

Автомобилните компании в Китай започнаха да произвеждат маски

За да се справят с коронаривуса

Тази тенденция се запазва и поне в началото на февруари, като много от търговците - 70% от анкетираните - са посочили, че не са имали почти никакви клиенти през този месец. По този начин вероятно прогнозираните сделки с нови автомобили от страна на правителството е слабо вероятно да бъдат постигнати.

Преди разпространяването на епидемията от коронавирус министърът на индустрията и информационните технологии Миао Вей прогнозира, че до края на годината в страната ще бъдат продадени 25 млн. автомобила. Това е по-ниска стойност от година по-рано, когато бяха закупени 25,769 млн. коли, но в контекста на настоящата конюнктура дори и тя изглежда завишена.

Исторически спад на продажбата на автомобили в Китай в началото на 2020-а

Продажбите на коли на най-големия автомобилен пазар с исторически спад в началото на 2020-а

Коронавирусът ще свие с около 5% продажбите за цялата година

В края на миналата година правителството спря и субсидиите за електромобили, което торпилира продажбите им, сринали се с 42% само през ноември. Въпреки коментарите от страна на властите, до момента те все още не са ревизирани, което означава, че продажбите в този сегмент също ще продължат да се понижават.