Преди малко повече от седмица стана ясно, че Олимпийските игри ще се провеждат без публика, след като Япония обяви ново извънредно положение. След тази новина гениалният спонсор на олимпиадата -Toyota обяви, че няма да излъчва тв реклами, свързани със събитието. Сега и един от най-видните японски бизнес лидери заяви, че Олимпийските игри губят търговската си стойност.

Главният изпълнителен директор на Suntory Такеши Нинами заяви, че компанията му е решила, че няма да бъде спонсор на предстоящите игри в Токио, с мотивът, че ще е "твърде скъпо", пише CNN.

Suntory е японска мултинационална пивоварна компания, притежаваща марки като Orangina и Jim Beam. "Икономическите загуби ще бъдат огромни", казва шефът на компанията. По думите му японските бизнеси биха могли увеличат продажбите си с около 10% при други обстоятелства.

Липсата на местни зрители може да струва на японската икономика 1,3 милиарда долара, според оценка на икономистът от изследователския институт Nomuraна Такахиде Киучи.

По-рано той отбеляза, че забраната за пътуване на туристи от чужбина за Олимпиадата, вече е причинила икономически загуби от 1,4 милиарда долара.

Защо най-големият спонсор на Олимпиадата в Токио оттегля тв рекламата от събитието

Toyota оттегля тв рекламата от Олимпиадата в Токио

Олимпийските игри в Япония ще са първите в историята без публика

Новината, че Олимпиадата ще се проведе в ситуация на извънредно положение, заради пандемията от коронавирус, беше удар не само за компании като Suntory. Над 60 японски фирми са похарчили рекордните 3 милиарда долара за тазгодишните олимпийски игри и много от тях прогнозират, че няма да имат възвращаемост на инвестициите.

Близо 80% от японците казват, че Олимпийските игри не трябва да се провежда в подобна ситуация, според проучване на Ipsos Mori, публикувано преди дни.

Още щом стана ясно, че игрите ще се провеждат без публика, финансови експерти започнаха да изчисляват, че липсата на зрители на живо и извънредното положение, ще доведат до огромни финансови загуби и нисък телевизионен peйтинг.

И все пак някои компании имат резервен план. Suntory например планира да популяризира своите напитките си в барове и ресторанти около спортните обекти. Въпреки това остава разочарованието, че няма да има зрители от чужбина.