Генералният спонсор на Олимпиадата в Токио, която започва на 23 юли - Toyota обяви, че няма да излъчва никакви телевизионни реклами, свързани с Олимпийските игри. Причината: за първи път в историята на Олимпиадата няма да има зрители на живо. От автомобилния гигант очевидно смятат, че това ще доведе до сериозен отлив и на телевизионни зрители.
При проведена анкета 55% от допитаните японци са заявили, че са против провеждането на игрите заради т. нар. Делта вариант на коронавируса.
Президентът на Международния олимпийски комитет Томас Бах заяви, че се надява мненията в страна да се променят, "след като състезанието започне и японските спортисти започнат да печелят медали".
Говорител на Токио 2020 заяви, че олимпийското село е напълно безопасно място за престой, добавяйки, че процентът на заразени сред спортисти и други хора, свързани с игрите, посещаващи Япония, е около 0,1%.
Финансовите проблеми
Японските акции се понижиха значително , след като стана ясно, че страната ще въведе извънредно положение, свързано с нови случаи на COVID-19. Съответно, тревогите за икономическо забавяне се засилиха. Индексът Nikkei спадна с 0,88% до 28 118,03, което е най-ниското затваряне за повече от две седмици. Topix спадна с 0,90% на 1 920,32.
"Повторното въвеждане на извънредно положение е една от причините, поради която инвеститорите се колебаят да купуват японски акции", коментира Шигетоши Камада, който е генерален мениджър на изследователския отдел на Tachibana Securities.
Очакванията бяха, че продажбите на билети за Олимпиадата ще генерират приходи от 800 милиона щатски долара за Организационния комитет в Токио, или около 12% от бюджета му. Продажби на местните зрители обикновено формират около 70-80 на сто от постъпленията през последните олимпийски игри. Рекордни финансови загуби очакват и кафенетата, ресторантите и баровете.
Ходът на Токио за олимпийски игри без зрители елиминира най-ключовия компонент от спортните събития на живо и може да придаде на състезанията зловещо усещане, коментират спортни специалисти. Липсата на фенове ефективно превръща тазгодишната Олипмиада в събитие, създадено само за телевизия, като същевременно обаче затруднява телевизията. Именно поради тази причина Toyota оттегля рекламите си. Престои да разберем дали примерът на японската компания ще бъде последван и от други.