Генералният спонсор на Олимпиадата в Токио, която започва на 23 юли - Toyota обяви, че няма да излъчва никакви телевизионни реклами, свързани с Олимпийските игри. Причината: за първи път в историята на Олимпиадата няма да има зрители на живо. От автомобилния гигант очевидно смятат, че това ще доведе до сериозен отлив и на телевизионни зрители.

При проведена анкета 55% от допитаните японци са заявили, че са против провеждането на игрите заради т. нар. Делта вариант на коронавируса.

Още проблеми за Токио: Олимпиадата ще е без зрители, а финансовите загуби ще са големи

Още проблеми за Токио: Олимпиадата ще е без зрители, а финансовите загуби ще са големи

Организаторите от NBC са изправени пред "адски предизвикателство", продуцирайки олимпийските игри

Президентът на Международния олимпийски комитет Томас Бах заяви, че се надява мненията в страна да се променят, "след като състезанието започне и японските спортисти започнат да печелят медали".

Говорител на Токио 2020 заяви, че олимпийското село е напълно безопасно място за престой, добавяйки, че процентът на заразени сред спортисти и други хора, свързани с игрите, посещаващи Япония, е около 0,1%.

Финансовите проблеми

Японските акции се понижиха значително , след като стана ясно, че страната ще въведе извънредно положение, свързано с нови случаи на COVID-19. Съответно, тревогите за икономическо забавяне се засилиха. Индексът Nikkei спадна с 0,88% до 28 118,03, което е най-ниското затваряне за повече от две седмици. Topix спадна с 0,90% на 1 920,32.

"Повторното въвеждане на извънредно положение е една от причините, поради която инвеститорите се колебаят да купуват японски акции", коментира Шигетоши Камада, който е генерален мениджър на изследователския отдел на Tachibana Securities.

Японските акции падат, след като Токио обяви извънредно положение преди Олимпиадата

Японските акции падат, след като Токио обяви извънредно положение преди Олимпиадата

Организаторите на Олимпиадата са силно разтревожени

Очакванията бяха, че продажбите на билети за Олимпиадата ще генерират приходи от 800 милиона щатски долара за Организационния комитет в Токио, или около 12% от бюджета му. Продажби на местните зрители обикновено формират около 70-80 на сто от постъпленията през последните олимпийски игри. Рекордни финансови загуби очакват и кафенетата, ресторантите и баровете.

Ходът на Токио за олимпийски игри без зрители елиминира най-ключовия компонент от спортните събития на живо и може да придаде на състезанията зловещо усещане, коментират спортни специалисти. Липсата на фенове ефективно превръща тазгодишната Олипмиада в събитие, създадено само за телевизия, като същевременно обаче затруднява телевизията. Именно поради тази причина Toyota оттегля рекламите си. Престои да разберем дали примерът на японската компания ще бъде последван и от други.

Решено: Олимпиадата ще е без чуждестранна публика

Решено: Олимпиадата ще е без чуждестранна публика

Официално това ще бъде оповестено към края на месеца