Френските гласоподаватели може да са разлюбили своя лидер, но чуждестранните компании са все още са в плен на магията на Еманюел Макрон.
За 74% от ръководителите на чуждестранни компании във Франция страната е атрактивно място за бизнес, според годишно проучване на Ipsos, проведено сред 200 директори. Това е подобрение с 14% спрямо миналата година и повече от два пъти над 36-те процента, отчетени в същото проучване през 2016 г., преди Макрон да стане президент.
"Година и половина след избирането на Еманюел Макрон, образът на Франция и нейната привлекателност остават много високи и дори се увеличават", посочват от Ipsos, цитирани от Bloomberg.
Съществуват и признаци, че домашните фирми остават позитивно настроени. След два месеца на спад ключовият показател за настроение сред производителите нарасна през ноември. Цялостното бизнес доверие е стабилно.
Подкрепата на чуждестранните фирми е в рязък контраст с мнението на избирателите за техния президент. В момента Макрон има 28% рейтинг на одобрение, в сравнение с 46% в началото на годината и 55% по време на избирането му.
3/4 от бизнес лидерите дават положителна оценка на икономическите реформи на френския държавен глава, а 85% от тях смятат, че имиджът на глобалната им централа във Франция се е подобрил през последните 18 месеца.
Все пак има известни признаци на нетърпение. Миналата година мнозинството заявява, че реформите вървят с правилните темпове; сега 64% смятат, че темпото е твърде бавно. Бизнес лидерите понижават и очакванията си за създаване на работни места от инициативите на Макрон, насочени към пазара на труда.